Marton Dominik (2021) A digitalizáció hatásának bemutatása a kis- és középvállalkozásokra egy konkrét vállalat példáján keresztül. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
A digitalizáció hatásának bemutatása a kis- és középvállalkozásokra egy konkrét vállalat példáján keresztül..pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Marton_Dominik.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (338kB) |
Absztrakt (kivonat)
A 2019-ben megjelent koronavírus felborította az emberek mindennapjait. Egészségügyi hatásai mellett a gazdaságra gyakorolt ereje is hatalmas volt. Új kihívások elé állította a gazdasági tér résztvevőit, főként a kis és középvállalkozásokat. A digitalizáció eddig is sürgetően döngette a vállalkozások kapuit, de talán a koronavírus mutatta meg, hogy túlélni csak úgy lehet, ha beengedjük a digitalizációt és nem halogatjuk a fejlődés ezen szinterét. A gazdasági szervezetek, vezetésének mindig is szükséges része volt a tudatos tervezés, az előre gondolkodás, a szervezetek előtt álló időszakok megtervezése. A 2000-es évek eleje óta a vállalatoknak kiemelten fontos, amennyiben profitábilisak és versenyképesek akarnak maradni. A Digimeter 2021. évi felmérése alapján amellett érvelhetünk, hogy bár a Covid-19 fejlődésre kényszerítette a kis- és középvállalkozásokat 2020-ban, ez a fejlődés 2021-ben nem folytatódott. A kis- és középvállalkozásuk nem csak a méretüket és a dolgozói létszámot tekintve, de számos más tekintetben különböznek a nagyvállalatoktól, akár a stratégiai menedzsment, az értékesítés, vagy éppen a digitális fejlettség bármely aspektusáról is legyen szó. Jeanne (2019), Marciniak és munkatársai (2020), Bloomberg (2018), Mergel és munkatársai (2018) Aspara és munkatársai (2010), Aziz és Mahmood (2011) mind érveltek amellett, hogy a digitális transzformáció az egész üzleti modellt átalakítja. Bouwman és munkatársai (2019) szintén beszámolnak arról, hogy az üzleti modellt három dolog befolyásolhatja: (1) az internet, a mobil és információs technológiák, mivel ezek az infrastruktúra szintjén hatnak a vállalkozásokra, újradefiniálva azok szerepét (2) a stratégiai kérdések, amelyek a cégek teljesítményével és értékteremtésével kapcsolatosak, és (3) innováció és technológia menedzsment. A dolgozatomban az említett tényezők közül az (1) és a (3) tényezőt fogom bemutatni: hogy mit jelent a digitalizáció és a digitális transzformáció, és hogyan hatnak ezek az üzleti modellre (2.2. fejezet), hogy az innováció menedzsmentje hogyan zajlik, és milyen gátjai lehetnek az egyes vállalatoknál (2.3. fejezet). Továbbá a 2.1. fejezetben bemutatom a kis- és középvállalkozások helyét és szerepét a hazai gazdaságban, hiszen a szektor kiemelkedő fontossága miatt választottam ezeket a vállalatokat elemzésre. A kutatásomban egy konkrét kis- és középvállalkozást fogok bemutatni, illetve összehasonlítani a hazai átlaggal.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, automatizáció - automatizálás, digitalizáció, kis- és középvállalkozás - KKV, koronavírus-járvány (COVID-19), modernizáció, versenyképesség |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 03. 08:38 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 03. 08:38 |
Actions (login required)
Tétel nézet |