Egy csomagolásmentes bolt marketingstratégiája

Katranicz Petra (2021) Egy csomagolásmentes bolt marketingstratégiája. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Katranicz Petra_Egy csomagolásmentes bolt marketingstratégiájának kialakítása_Szakdolgozat.pdf] PDF
Katranicz Petra_Egy csomagolásmentes bolt marketingstratégiájának kialakítása_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Katranicz Petra_Egy csomagolásmentes bolt marketingstratégiájának kialakítása_1. sz. melléklet.pdf] PDF
Katranicz Petra_Egy csomagolásmentes bolt marketingstratégiájának kialakítása_1. sz. melléklet.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (543kB)
[thumbnail of Katranicz Petra_Egy csomagolásmentes bolt marketingstratégiájának kialakítása_2. sz. melléklet.pdf] PDF
Katranicz Petra_Egy csomagolásmentes bolt marketingstratégiájának kialakítása_2. sz. melléklet.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Katranicz Petra_végleges témavázlat és összefoglaló.pdf] PDF
Katranicz Petra_végleges témavázlat és összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (413kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom egy csomagolásmentes bolt marketingstratégiájának kialakítása témájában írtam. Célom volt, hogy a szakdolgozatom keretében készített kutatás alapján információkat gyűjtsek a fogyasztói szokásokról és hogy a fogyasztók mennyire törekszenek a környezetvédelemre, továbbá, hogy mennyire nyitottak a hulladékmentes vásárlás koncepciójára. Több kérdésre is kerestem a választ szakdolgozatom írása során. Fontos számomra, hogy a kapott válaszok alapján beazonosíthassam a vizsgált kisvállalkozás célcsoportját, és kielemezzem, hogy a fogyasztók mely esetekben hajlandók átszokni a csomagolásmentes boltokban való vásárlásra, illetve, ha nem hajlandók, akkor ennek mi az oka. A beazonosítás kedvéért a kisvállalkozást Naked Living Kft.-nek neveztem el. Habár a szakdolgozatom célja egy csomagolásmentes bolt marketingstratégiájának kialakítása, elsősorban bemutattam a témához kapcsolódó szakirodalmat, melyben az általam használt modellek és eszközök elméleti részét ismertettem. Ezt követően, a vállalkozás működését, célját és helyzetét mutattam be, mivel a szakdolgozatom tárgyául vett vállalkozás kitalált és nem létező, így mindenképp fontosnak tartottam, hogy részletesen bemutassam elhelyezkedését, létrejöttének miértjét, pénzügyi helyzetét és hosszútávú terveit. A kisvállalkozás bemutatása után a kutatásom részleteit mutattam be. A kutatásom egy kérdőív formájában végeztem, melyet kritériumok nélkül bárki kitölthetett, kortól, nemtől, lakhelytől és jövedelemtől függetlenül, hogy minél hatékonyabban le tudjam szűrni a vállalkozás célcsoportját, illetve a fogyasztók vásárlási és információszerzési szokásait. Olyan kérdéseket tettem fel számukra, mely által a válaszok értékelésekor meg tudtam határozni, hogy a vállalkozásnak milyen marketingkommunikációs eszközök használatára van szüksége ahhoz, hogy a fogyasztókat hatékonyan meg tudja szólítani. A kérdőív kiértékelése után be tudtam azonosítani a célcsoportot és vállalkozásra vonatkozó elemzéseket elvégeztem, mint például a SWOT, STEEP, Porteri öterő-modell. Miután a vállalat környezeti elemzését megkaptam könnyebben tudtam a befolyásoló tényezők tudatában marketingstratégiát választani és meghatározni a marketingmix elemeit a Naked Living Kft. számára. A kutatásomban kapott válaszok és szekunder elemzések alapján arra a konklúzióra jutottam, hogy a fogyasztók nagy része még nem áll készen arra, hogy átálljanak a csomagolásmentes boltokban való vásárlásra, mert egyelőre nem egy elterjedt vásárlási forma és aggályokkal vannak tele, továbbá nem hajlandók kényelmükről lemondani, hiszen több felkészülést igényel és lakhelyükhöz nincsen elég közel csomagolásmentes bolt. Ettől függetlenül véleményem szerint a környezetvédelemről felvilágosult fogyasztók számának növekedésével a csomagolásmentes boltokra való igény is növekedni fog, ami a zero waste életmód elterjedéséhez vezethet.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Gábor Veronika
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Zsigmond-Heinczinger Száva
Belső
főiskolai docens; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fenntartható fogyasztás, fenntarthatóság, kis- és középvállalkozás - KKV, környezetvédelem, marketing, marketingkommunikáció, stratégiai elemzés, vállalkozás marketingstratégiája
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 03. 08:38
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 03. 08:38

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet