Katranicz Petra (2021) Egy csomagolásmentes bolt marketingstratégiája. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Katranicz Petra_Egy csomagolásmentes bolt marketingstratégiájának kialakítása_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Katranicz Petra_Egy csomagolásmentes bolt marketingstratégiájának kialakítása_1. sz. melléklet.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (543kB) |
|
PDF
Katranicz Petra_Egy csomagolásmentes bolt marketingstratégiájának kialakítása_2. sz. melléklet.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Katranicz Petra_végleges témavázlat és összefoglaló.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (413kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom egy csomagolásmentes bolt marketingstratégiájának kialakítása témájában írtam. Célom volt, hogy a szakdolgozatom keretében készített kutatás alapján információkat gyűjtsek a fogyasztói szokásokról és hogy a fogyasztók mennyire törekszenek a környezetvédelemre, továbbá, hogy mennyire nyitottak a hulladékmentes vásárlás koncepciójára. Több kérdésre is kerestem a választ szakdolgozatom írása során. Fontos számomra, hogy a kapott válaszok alapján beazonosíthassam a vizsgált kisvállalkozás célcsoportját, és kielemezzem, hogy a fogyasztók mely esetekben hajlandók átszokni a csomagolásmentes boltokban való vásárlásra, illetve, ha nem hajlandók, akkor ennek mi az oka. A beazonosítás kedvéért a kisvállalkozást Naked Living Kft.-nek neveztem el. Habár a szakdolgozatom célja egy csomagolásmentes bolt marketingstratégiájának kialakítása, elsősorban bemutattam a témához kapcsolódó szakirodalmat, melyben az általam használt modellek és eszközök elméleti részét ismertettem. Ezt követően, a vállalkozás működését, célját és helyzetét mutattam be, mivel a szakdolgozatom tárgyául vett vállalkozás kitalált és nem létező, így mindenképp fontosnak tartottam, hogy részletesen bemutassam elhelyezkedését, létrejöttének miértjét, pénzügyi helyzetét és hosszútávú terveit. A kisvállalkozás bemutatása után a kutatásom részleteit mutattam be. A kutatásom egy kérdőív formájában végeztem, melyet kritériumok nélkül bárki kitölthetett, kortól, nemtől, lakhelytől és jövedelemtől függetlenül, hogy minél hatékonyabban le tudjam szűrni a vállalkozás célcsoportját, illetve a fogyasztók vásárlási és információszerzési szokásait. Olyan kérdéseket tettem fel számukra, mely által a válaszok értékelésekor meg tudtam határozni, hogy a vállalkozásnak milyen marketingkommunikációs eszközök használatára van szüksége ahhoz, hogy a fogyasztókat hatékonyan meg tudja szólítani. A kérdőív kiértékelése után be tudtam azonosítani a célcsoportot és vállalkozásra vonatkozó elemzéseket elvégeztem, mint például a SWOT, STEEP, Porteri öterő-modell. Miután a vállalat környezeti elemzését megkaptam könnyebben tudtam a befolyásoló tényezők tudatában marketingstratégiát választani és meghatározni a marketingmix elemeit a Naked Living Kft. számára. A kutatásomban kapott válaszok és szekunder elemzések alapján arra a konklúzióra jutottam, hogy a fogyasztók nagy része még nem áll készen arra, hogy átálljanak a csomagolásmentes boltokban való vásárlásra, mert egyelőre nem egy elterjedt vásárlási forma és aggályokkal vannak tele, továbbá nem hajlandók kényelmükről lemondani, hiszen több felkészülést igényel és lakhelyükhöz nincsen elég közel csomagolásmentes bolt. Ettől függetlenül véleményem szerint a környezetvédelemről felvilágosult fogyasztók számának növekedésével a csomagolásmentes boltokra való igény is növekedni fog, ami a zero waste életmód elterjedéséhez vezethet.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fenntartható fogyasztás, fenntarthatóság, kis- és középvállalkozás - KKV, környezetvédelem, marketing, marketingkommunikáció, stratégiai elemzés, vállalkozás marketingstratégiája |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 03. 08:38 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 03. 08:38 |
Actions (login required)
Tétel nézet |