A munkavállalói elkötelezettség növelése a Budapest Bank telefonos ügyfélszolgálatán

Szoboszlai Renáta (2021) A munkavállalói elkötelezettség növelése a Budapest Bank telefonos ügyfélszolgálatán. Faculty of Finance and Accountancy.

[thumbnail of Szakdolgozat_Szoboszlai_Renáta.pdf] PDF
Szakdolgozat_Szoboszlai_Renáta.pdf
Hozzáférés joga: Repository staff only until 2026. November 14..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem.pdf] PDF
Titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (50kB)
[thumbnail of BA_O_Szoboszlai_Renáta.pdf] PDF
BA_O_Szoboszlai_Renáta.pdf
Hozzáférés joga: Repository staff only until 2026. November 14..

Download (304kB)

Abstract

Dolgozatom célja a Budapest Bank ügyfélszolgálatán (Telebankon) dolgozó kollégák elkötelezettségének felmérése és azon lehetőségek felkutatása, amellyel növelhető az elkötelezettség. Kutatásom két fő témaköre a coaching és a mentorálás és az ezekben rejlő lehetőségek az elkötelezettség tekintetében. A téma aktualitását bizonyítja, hogy  közeleg a fúzió az MKB és a Takarékbankkal, ami egyre növekvő bizonytalanságot eredményez a területen. A dolgozói elkötelezettség egyre inkább előtérbe kerül a vállalatoknál. Elsősorban a felmondások csökkenése az elvárás az elkötelezettséggel szemben, azonban ismert a szervezeti teljesítményt növelő hatása is.  Kutatásom során a Budapest Bank ügyfélszolgálatán dolgozó 10 munkavállalóval készítettem személyes beszélgetés során félig strukturált interjút.   A kutatás eredményei alapján a Telebank legfőbb erőssége a kollégák közti szoros kapcsolat, a jó munkahelyi légkör, a közvetlen, jó kapcsolat a vezetőséggel. A legnagyobb hátrányként az ingadozó beosztásokat, a hétvégi és éjszakai munkavégzést jelölték meg a válaszadók. A kutatás eredményeképpen elmondható, hogy a vezetői beszélgetések, coaching foglalkozások nagy hatással vannak a dolgozók elégedettségére és ezáltal elkötelezettségére, a mentorálás pedig hozzájárul a szociális kapcsolatok építéséhez, ami a terület egyik legnagyobb erőssége.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of Finance and Accountancy

Department

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Emberi Erőforrások

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: Budapest Bank, coaching, elkötelezettség, mentorálás, nagyvállalat
SWORD Depositor: Archive User
Depositing User: Archive User
Date Deposited: 2022. Oct. 03. 08:38
Last Modified: 2022. Oct. 03. 08:38

Actions (login required)

View Item View Item