A munkavállalói elkötelezettség növelése a Budapest Bank telefonos ügyfélszolgálatán

Szoboszlai Renáta (2021) A munkavállalói elkötelezettség növelése a Budapest Bank telefonos ügyfélszolgálatán. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Szoboszlai_Renáta.pdf] PDF
Szakdolgozat_Szoboszlai_Renáta.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. November 14..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem.pdf] PDF
Titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (50kB)
[thumbnail of BA_O_Szoboszlai_Renáta.pdf] PDF
BA_O_Szoboszlai_Renáta.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. November 14..

Download (304kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom célja a Budapest Bank ügyfélszolgálatán (Telebankon) dolgozó kollégák elkötelezettségének felmérése és azon lehetőségek felkutatása, amellyel növelhető az elkötelezettség. Kutatásom két fő témaköre a coaching és a mentorálás és az ezekben rejlő lehetőségek az elkötelezettség tekintetében. A téma aktualitását bizonyítja, hogy  közeleg a fúzió az MKB és a Takarékbankkal, ami egyre növekvő bizonytalanságot eredményez a területen. A dolgozói elkötelezettség egyre inkább előtérbe kerül a vállalatoknál. Elsősorban a felmondások csökkenése az elvárás az elkötelezettséggel szemben, azonban ismert a szervezeti teljesítményt növelő hatása is.  Kutatásom során a Budapest Bank ügyfélszolgálatán dolgozó 10 munkavállalóval készítettem személyes beszélgetés során félig strukturált interjút.   A kutatás eredményei alapján a Telebank legfőbb erőssége a kollégák közti szoros kapcsolat, a jó munkahelyi légkör, a közvetlen, jó kapcsolat a vezetőséggel. A legnagyobb hátrányként az ingadozó beosztásokat, a hétvégi és éjszakai munkavégzést jelölték meg a válaszadók. A kutatás eredményeképpen elmondható, hogy a vezetői beszélgetések, coaching foglalkozások nagy hatással vannak a dolgozók elégedettségére és ezáltal elkötelezettségére, a mentorálás pedig hozzájárul a szociális kapcsolatok építéséhez, ami a terület egyik legnagyobb erőssége.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Oláh Gábor
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Zsigmond-Heinczinger Száva
Belső
főiskolai docens; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Budapest Bank, coaching, elkötelezettség, mentorálás, nagyvállalat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 03. 08:38
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 03. 08:38

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet