A közösségi média marketing befolyásoló hatása a fiatal és középkorú felnőttek fogyasztói döntéseire

Lénárt Noémi (2021) A közösségi média marketing befolyásoló hatása a fiatal és középkorú felnőttek fogyasztói döntéseire. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Lénárt_Noémi_TLJW3J_szakdolgozat.pdf] PDF
Lénárt_Noémi_TLJW3J_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Lénárt_Noémi.pdf] PDF
BA_O_Lénárt_Noémi.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (592kB)
[thumbnail of Lénárt Noémi_szakdolgozat számítások.zip] Archive (ZIP)
Lénárt Noémi_szakdolgozat számítások.zip
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (296kB)

Absztrakt (kivonat)

Az internet drasztikus fejlődése jelentős változásokat idézett elő, amely   rendkívül befolyásolja az egyének viselkedését, ezzel kapcsolatosan választottam szakdolgozatom témájának a közösségi média marketing befolyásoló hatását a fogyasztói döntésekre, azon belül is fókuszban a fiatal és középkorú felnőttek. A közösségi média platformok népszerűsége jelentősen megnőtt nem csak külföldön, de Magyarországon egyaránt. Ma már kijelenthető, hogy az emberek túlnyomó része jelentősen több időt tölt el ezeken a felületeken, mint például rádiót hallgatva vagy televízió előtt, hagyományos médiát fogyasztva. Ennek a változásnak köszönhetően, a vállalatoknak és a marketing szakembereknek hamar realizálniuk kellett, hogy korszerűbb, modern irányba kell változtatniuk szemléletüket és működésüket. A jelenlegi hiperversenyes piacon, a versenyelőny elérése érdekében a termékek és szolgáltatások egyre inkább személyre szabottá válnak. A modern üzleti életben, a marketing, mint stratégiai funkció, az egyik legfontosabb követelmény és rendkívül nagy odafigyelést igényel egy vállalat életében. A kommunikációs technológia és a társadalmi hálózatok fejlődése egy teljesen új koncepciót adott a marketingtevékenységeknek, a marketing és azon belül is az e-marketingnek.Szakdolgozatommal kutatom az Instagram, Tiktok, Youtube, Facebook oldalakon megjelenő hirdetések marketingértékét. A nemek és lakóhely szerinti különbségeket és érzékenységet is tanulmányozom a témában.Ezek kutatására a következőaz a kérdés merült fel bennem, hogy  milyen hatással vannak a közösségi média marketing eszközei a fiatal és középkorú felnőttek fogyasztói magatartására és megítélésére és ezen belül megfigyelhetők-e nemek közötti különbség? Primer kutatásomat kérdőves megkérdezés formájában valósítottam meg. Az eredmények alapján egyértleműen  kijelenthető, hogy a közösségi média adta marketing lehetőségek bizonyosulnak a leghatékonyabb marketingstratégiának.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Palicz Fanny
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Zsigmond-Heinczinger Száva
Belső
főiskolai docens; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-marketing - elektronikus marketing, influenszer, közösségi hálózatok, közösségi média, közösségi média marketing, marketingkommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 03. 08:38
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 03. 08:38

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet