Takács Martin (2021) Milyen kihívásokkal néz szembe a covid után a hagyományos üzleti intelligencia? Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Milyen kihívásokkal néz szembe a covid után a hagyományos üzleti intelligencia .pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Takács_Martin_W57F78_GI.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (258kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom első részében bemutattam mi is az az üzleti intelligencia milyen múltra tekint vissza és hogyan alakult az évek alatt, valamint, hogy milyen lehetséges jövőkép elé néz a technológia. Ezután végig vettem és elemeztem milyen részekből épül fel az üzleti intelligencia maga és ezen belül milyen típusai vannak. Majd miután megismertük hogyan is épül fel és mikből a technológia megnéztem, hogy a gyakorlatban ez hogyan is mutatkozik meg és milyen lépések, szempontok és követelmények alapján lesz egy cég részben majd teljesen adat vezérelt. Ezután megvizsgáltam különböző adatátviteli technológiákat, mint az ETL és az ELT és ezeket összehasonlítottam, valamint megnéztem hogyha sikeresen átvittük az adatokat akkor azt milyen módon és milyen modellekben tudjuk eltárolni mint az OLTP, az OLAP vagy a Hibrid rendszerek. Ezek után már könnyen és érthetően betudtam mutatni, hogyan is néz ki általánosan egy ilyen komplex üzleti intelligencia rendszer megtervezése, megszervezése és kivitelezése. A fejezet lezárása ként pedig egy általános körképet próbáltam adni, hogy az elmúlt 2 évben egyes cégek milyen pozíciót foglaltak el és milyen kilátások vannak a jövőre nézve Gartner elemzéseket használva. A második részben rátértem dolgozatom címnek kifejtésére, hogy még is milyen hatással volt a COVID az üzleti intelligenciára. Először általánoságban írtam a COVID milyen benyomást tett a piacra, a vállatokra és milyen változásokat hozott mind technológiai mind világszemlélet szempontokból. Ezután megvizsgáltam, hogy 2017-től 2021-ig melyik évben mik voltak a fő üzleti intelligencia trendek és hogy vajon az adott évben miért pont azok és hogy hogyan alakultak az évek alatt és hogy ezek alapján milyen következtést lehet levonni. Valamint, hogy mennyire volt hatással a COVID ezeknek a trendeknek az alakulására. Következő fejezetemben rátértem már a konkrét projektre, amin keresztül szerettem volna bemutatni hogyan is épül fel egy ekkora munka folyamata milyen lépései vannak, valamint milyen szempontok alapján kerül kiválasztásra egy cég. Először csak általánosan vettem végig a szempontokat, mint on premise mint cloud alapú szoftver esetében, hogy egy vállalat szempontjából melyik milyen előnyökkel, valamint hátrányokkal jár. Ezután pedig bemutattam a cégem kiválasztási folyamatát, verseny társait, valamint, hogy miért az ő projektjük került kiválasztásra. Ezt követően bemutattam a projektünk Gant diagramját, valamint, hogy melyik fejlesztési fázisban mivel foglalkozunk, hogyan alakul és milyen célok vannak kitűzve. Ezek után pedig rátértem az interjúkra. Melyekben úgy választottam az interjú alanyokat, hogy a fejlesztési folyamat minden területét jól betudjam mutatni, mint a Front-end, UX design, a Back-end, a Sales részleg, valamint az IFL részleg. Interjúimban kitértem a projekt nehézségééire, a kiválasztott technológiák bemutatására és azok értékelésére, valamint, hogy az adott területet és embert hogyan és mivel befolyásolta a COVID megjelenése. Milyen hatással volt a COVID a hagyományos üzleti intelligenciára? Összeségében elmondhatjuk, hogy a COVID mind az üzleti intelligenciára, mind az ebben a munkakörben dolgozókra és a vállalatokra is nagy hatással volt. A technológiát nagyban befolyásolta mivel átrendezőtek a prioritások és a trendek. A COVID miatt nagyon nagy teret hódított a mesterséges intelligencia a gépi tanulással mivel nagyon nagy stratégai előnyt jelent egy jól előre jelző és pontos adatokkal rendelkező szoftver. Nagyon nagy igény volt a pontos és jól számolható adatokra és a nem strukturált adatok feldolgozására is a COVID miatt mivel teljesen át írta és használhatatlanná tette az eddigi modelleket a rendszerekben hatással volt az emberek munkavégzésére valamilyen szinten. Ebben a munkakörben dolgozók amúgy is nagy részt egyedül, otthonról a gép mögül dolgoztak viszont a személyes találkozók hiánya, a bezártság, a mentális megviselés hatással volt rájuk és munkájukra mivel kevesebb motiváló erejük volt. Valamint hatással volt a vállaltokra mivel belátták, hogy muszáj haladni az informatikai szoftverek újításával és az üzleti intelligencia lehetőségeinek kihasználásával nagy előnyökre tudnak szert tenni
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | adatbázis, döntéstámogatás, fejlesztés eszközei, koronavírus-járvány (COVID-19), üzleti intelligencia |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 03. 08:38 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 03. 08:38 |
Actions (login required)
Tétel nézet |