A vállalatok társadalmi felelősségvállalási kommunikációjával szembeni elvárások a fogyasztók és a munkavállalók szempontjából

Aczél Antónia (2022) A vállalatok társadalmi felelősségvállalási kommunikációjával szembeni elvárások a fogyasztók és a munkavállalók szempontjából. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of GONF0N_Szakdolgozat_BGE_PSZK.pdf] PDF
GONF0N_Szakdolgozat_BGE_PSZK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of GONF0N_Összefoglalás.pdf] PDF
GONF0N_Összefoglalás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (133kB)

Absztrakt (kivonat)

A vállalati társadalmi felelősségvállalás rendkívül gazdag történettel rendelkezik, mégsem alakult ki rá egységes fogalom. Tovább nehezíti az értelmezést az, hogy számos különböző megnevezés, valamint azok rövidítése él a köztudatban, amelyek szinte alig különböznek egymástól. A társadalom alapvetően felületes tudással rendelkezik a kérdéskörrel kapcsolatban, ez még inkább mélyíti a szakadékot közöttük és a vállalatok között. Ettől függetlenül azonban a vállalatok felelősségvállalása napjainkban sürgetőbb, mint valaha, hiszen a realitás nem azt mutatja, hogy valóban megoldódtak volna társadalmi és környezeti problémáink a CSR megjelenése következtében. A fenntartható fejlődéshez kulcsfontosságú az érintetti csoportok megértése és bevonása, dialógus kezdeményezése és annak ápolása. Dolgozatomban az érintetti csoportok közül a fogyasztói, illetve a munkavállalói réteget vizsgáltam, melyhez kvantitatív, online felületen kitölthető kérdőívet készítettem. A kutatás eredménye azt mutatja, hogy bár sem fogyasztói, sem munkavállalói (vagy álláskeresői) szerepben is a legkevésbé fontos szempontok közé sorolták a vállalatok    társadalmi felelősségvállalását, alapvetően mégis nyitottak a CSR kérdéskörével kapcsolatban és igénylik annak kommunikációját a vállalatok részéről. A kitöltők életkorából, valamint a digitalizáció fejlődéséből adódóan a közösségi médiát preferálják a CSR kommunikáció csatornájaként. Általánosságban elmondható, hogy a jelenleginél hatékonyabb CSR kommunikációra van szükség amennyiben számottevő változásokat várunk. A magyar érintettek – különösen a munkavállalói szerepben – nem is gondolják, hogy mekkora hatással lehetnek a vállalatok felelős működésére. Ehhez kulcsfontosságú a társadalom CSR-ral kapcsolatos tudásának bővítése, valamint az igényeik megértése és az ahhoz való stratégiai felzárkózás. A „one size fits all” módszer nem járható út a CSR esetében sem, hiszen minden vállalat más környezetben működik. Kézenfekvő megoldás lehet a munkavállalók oktatása, amely elősegítheti azt, hogy a résztvevők fogyasztói attitűdje is megváltozzon. Természetesen ideális esetben a vállalatok felelős működésének hátterében etikai indíttatásoknak kellene állnia, azonban úgy gondolom, hogy az egyre inkább sürgető környezeti és társadalmi problémák, valamint a világ folyamatos változása miatt ez is egy megfelelő kiindulópont lehet.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Vezetés és szervezés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Géring Zsuzsanna Margit
Belső
tudományos főmunkatárs; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CSR, kommunikáció, társadalmi felelősségvállalás, társadalmi kommunikáció, vállalati kommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Szep. 13. 09:54
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 10:22

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet