Aczél Antónia (2022) A vállalatok társadalmi felelősségvállalási kommunikációjával szembeni elvárások a fogyasztók és a munkavállalók szempontjából. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
GONF0N_Szakdolgozat_BGE_PSZK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
GONF0N_Összefoglalás.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (133kB) |
Absztrakt (kivonat)
A vállalati társadalmi felelősségvállalás rendkívül gazdag történettel rendelkezik, mégsem alakult ki rá egységes fogalom. Tovább nehezíti az értelmezést az, hogy számos különböző megnevezés, valamint azok rövidítése él a köztudatban, amelyek szinte alig különböznek egymástól. A társadalom alapvetően felületes tudással rendelkezik a kérdéskörrel kapcsolatban, ez még inkább mélyíti a szakadékot közöttük és a vállalatok között. Ettől függetlenül azonban a vállalatok felelősségvállalása napjainkban sürgetőbb, mint valaha, hiszen a realitás nem azt mutatja, hogy valóban megoldódtak volna társadalmi és környezeti problémáink a CSR megjelenése következtében. A fenntartható fejlődéshez kulcsfontosságú az érintetti csoportok megértése és bevonása, dialógus kezdeményezése és annak ápolása. Dolgozatomban az érintetti csoportok közül a fogyasztói, illetve a munkavállalói réteget vizsgáltam, melyhez kvantitatív, online felületen kitölthető kérdőívet készítettem. A kutatás eredménye azt mutatja, hogy bár sem fogyasztói, sem munkavállalói (vagy álláskeresői) szerepben is a legkevésbé fontos szempontok közé sorolták a vállalatok társadalmi felelősségvállalását, alapvetően mégis nyitottak a CSR kérdéskörével kapcsolatban és igénylik annak kommunikációját a vállalatok részéről. A kitöltők életkorából, valamint a digitalizáció fejlődéséből adódóan a közösségi médiát preferálják a CSR kommunikáció csatornájaként. Általánosságban elmondható, hogy a jelenleginél hatékonyabb CSR kommunikációra van szükség amennyiben számottevő változásokat várunk. A magyar érintettek – különösen a munkavállalói szerepben – nem is gondolják, hogy mekkora hatással lehetnek a vállalatok felelős működésére. Ehhez kulcsfontosságú a társadalom CSR-ral kapcsolatos tudásának bővítése, valamint az igényeik megértése és az ahhoz való stratégiai felzárkózás. A „one size fits all” módszer nem járható út a CSR esetében sem, hiszen minden vállalat más környezetben működik. Kézenfekvő megoldás lehet a munkavállalók oktatása, amely elősegítheti azt, hogy a résztvevők fogyasztói attitűdje is megváltozzon. Természetesen ideális esetben a vállalatok felelős működésének hátterében etikai indíttatásoknak kellene állnia, azonban úgy gondolom, hogy az egyre inkább sürgető környezeti és társadalmi problémák, valamint a világ folyamatos változása miatt ez is egy megfelelő kiindulópont lehet.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | CSR, kommunikáció, társadalmi felelősségvállalás, társadalmi kommunikáció, vállalati kommunikáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Szep. 13. 09:54 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 10:22 |
Actions (login required)
Tétel nézet |