COVID-19 impact on the business plan of Taobao online store

Liang Tao (2021) COVID-19 impact on the business plan of Taobao online store. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Liang Tao-thesis(11).pdf] PDF
Liang Tao-thesis(11).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

This unexpected outbreak has caused significant changes in the globe, particularly in the economics. As a result of the COVID-19 outbreak, a big number of customers are shifting from physical stores to e-commerce online buying. Various corporations have altered their business strategy in order to make consumers' lives easier. The goal of this essay is to study how the coronavirus influences online shop business strategies and to comprehend online store future plans. The case focuses on Chinese customers, and our study aim is the Taobao online store.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Gajzágó Éva Judit
Belső
főiskolai docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: business planning, consumers' preferences, coronavirus, e-business, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 25. 18:47
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 25. 18:47

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet