Optikai piac és azt befolyásoló tényezők bemutatása és a Noptiker Kft piaci helyzete

Kajári Örs Hunor (2021) Optikai piac és azt befolyásoló tényezők bemutatása és a Noptiker Kft piaci helyzete. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_ Kajári _Örs_Hunor_V5.pdf] PDF
Szakdolgozat_ Kajári _Örs_Hunor_V5.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a gyógyászati segédeszköz piac egy speciális területét, az optikai szegmenst és annak sajátosságait kívánom bemutatni egy magyarországi nagykereskedő és gyártó cégen keresztül. Ebben kitérek a stratégiákra és a márkázásra is, mind elméleti, mind gyakorlati szinten. A saját kutatásom 3 részből épült fel, kettő kérdőívből és egy mélyinterjús szakaszból. A kutatásomban megvizsgáltam, hogy a fogyasztóknak milyen vásárlási szokásaik vannak, mekkora a márka ismeretük, viszonyuk a márkához, ezen felül, hogy mennyire tájékozottak, mennyire hoznak meg önálló döntéseket. A második kérdőívemben az optikákat kérdeztem hirdetési szokásaikról, mennyire vannak jelen az online térben, illetve terveznek-e ilyen irányú fejlesztéseket. Az optikákkal folyatatott mélyinterjúim célja az volt, hogy megértsem a piac működését, erőviszonyok alakulását, valamint azt, hogy az optikák milyen támogatásokat élveznek beszállítóiktól.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 7P modell, márkaépítés, márkahűség, márkázás, optikai piac, Porter elemzés, stratégia, SWOT-elemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 25. 18:45
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 25. 18:45

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet