Vajda Luca (2022) Az ifjúság kommunikációja a világgal. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolgozat Vajda Luca CZAO23.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Az ifjúság, a fiatalok egy nagyon meghatározó rétegét alkotják a társadalmunknak, nem lehet nem észrevenni, mennyire kitűnnek sajátos viselkedésükkel, szófordulataikkal, amelyeket a felnőttek és az idősebb generáció többsége gyakran nem ért és megkérdőjelez. Ennek oka az idő és a társadalmi értékrendek változása. Ezen értékrendek változása elkerülhetetlen része a társadalomnak, hiszen ahogy változik a kor, úgy változunk mi is. Ez a periodikus társadalmi átalakulás teszi egyedivé és érdekessé a fiatalabb generációk beszédstílusát, melyhez – hogy betekintést nyerjünk a világukba – érdemes hozzá szokni, akik meg akarják érteni a sajátos nyelvüket. A szubkultúrák sajátosságai teszik nyelvezetüket egyedivé, melyet ezen csoportok tagjai kedvük szerint szabályok nélkül alakítanak. Ezek a sajátos beszédstílusok az információs társadalom kialakulásával immáron országhatárokon túl, akár az egész világon is teret hódíthatnak. Mind verbális mind pedig nonverbális kommunikációjuk során adott csoportra jellemző nyelvi elemeket használnak: például szlengek, rövidítések. Fontos megemlíteni, hogy ezen nyelvi eszközök alkalmazása olykor csoporton kívüli szituációkban is megjelenhet többek között ez is hozzájárulhat adott szubkultúra terjedéséhez. Véleményem és tapasztalataim szerint ilyen helyzetekben mutatkoznak meg leginkább a szubkultúrák sajátosságai – mikor is a köznyelvi és az egyedi kommunikációs jellemzők kontrasztba kerülnek. Érdekes lehet ennek vizsgálata és példákon keresztül való bemutatása, hiszen ez által lehet alapos képet kapni a fiatalok beszédstílusáról. Életkoromnál fogva gyakran részese vagyok ilyen és ehhez hasonló helyzeteknek, tapasztalásoknak, ennél fogva gondolom, hogy hiteles képet tudok adni erről a témáról. Szakdolgozatomban tervezem bemutatni a fiatalok és generációik kommunikációjának sajátosságait és érdekességeit, valamint a kortárs nyelvezet újdonságait. Mindezt generációkra bontva elemzem, megvizsgálva a közös pontokat és a különbségeket mind verbális, mind pedig nonverbális kommunikációs folyamatokban. Ugyanis mindig van valami új, amiről érdemes beszélni, és amit érdemes megtanulni, hiszen ez is lehet a „meg nem értett” ifjúság kommunikációjának kulcsa. A kommunikáció mindenki számára lehet egyedi, attól függően, ki hogyan használja a nyelvezetet, amely mindig is egy érdekes téma volt, viszont sokáig nem lehetett egyedi nyelvezetet alkotni. Figyelembe véve a mai viszonyokat, ez már senkinek nem jelent problémát. Az egyedi nyelvstílusok alkalmazása teszi a társadalom különböző rétegeit egyedivé, hiszen ez is azt mutatja, hogy szeretünk újat alkotni, és ezt a jelenséget el kell fogadni és hozzászokni. Mivel a Budapesti Gazdasági Egyetemen a közösségszervezés szakot választottam, 5 fontosnak tartom, hogy kitérjek egy számomra érdekes és izgalmas rendezvény kommunikációjának az elemzésére is, ezzel megtudva, hogy hogyan érdemes kommunikálni egy adott célcsoporttal, és hogy mire érdemes odafigyelni a részvevők szempontjából. Kvantitatív kutatásom mellett kvalitatív kutatást is fogok végezni, amely egy interjú formájában nyilvánul meg. Az interjú célja, egy rendezvényszervező megkérdezése a rendezvények felépítéséről, menetéről, hangulatáról, valamint annak nehézségeiről. Véleményem szerit, a fesztiválkultúra kutatásának az elengedhetetlen része, hogy olyanoktól kapjunk értékes információt, akik jártasak a témában.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 20. század, emberi kommunikáció, fesztivál, ifjúság, szubkultúra |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Júl. 25. 17:13 |
Utolsó módosítás: | 2022. Júl. 25. 17:13 |
Actions (login required)
Tétel nézet |