A nonverbális kommunikáció szerepe, jelentősége a Calzedonia Hungary Kft. keretein belül

Nistor Krisztina (2022) A nonverbális kommunikáció szerepe, jelentősége a Calzedonia Hungary Kft. keretein belül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of A nonverbális kommunikáció szerepe, jelentősége a Calzedonia 2.pdf] PDF
A nonverbális kommunikáció szerepe, jelentősége a Calzedonia 2.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Kutatásomat azzal a céllal kezdtem meg, hogy fényt derítsek az általam választott cég nonverbális kommunikációjára, annak felkészültségére. Hipotézisem nem más volt, mint a vállalatok életében nagyon fontos szerepet tölt be ez a kommunikációs folyamat, de erre a cégek nem fektetnek akkora hangsúlyt.  Pedig az elméleti fejezetben, már kiderült mekkora részét teszi ki a kommunikációnknak.  Az interjúk, valamint a személyes tapasztalataimnak köszönhetően arra derült fény, hogy  nem fektet a Calzedonia Hungary Kft. elegendő ráfordítást erre a felkészültségre.  Bár a területi képvelő részére volt felkészítő tréning, amely érintette a témát, de sem az üzletvezető sem a többi dolgozó számára nem lett hasonló továbbképzés levezényelve. Az elhangzottak alapján maga a benne dolgozók is úgy vélekednek róla, hogy létre kellene hozni felkészítő tréningeket.  Különösen a Tezenis azon boltjaiban kellene jóval nagyobb hangsúlyt fektetni, ahol fennáll maga a kulturális különbség.  Ezen információk alapján valószínűsíthető, hogy a Calzedonia cég többi márkája esetében is hasonló kihívások vannak. Ezen kutatásból nem szűrhető le ez további vizsgálatokat igényelne.  Elmondható, hogy egy vállalat életében, főleg egy olyanéban, ahol személyes eladás történik elengedhetetlen, nonverbális felkészültség. A dolgozok nézőpontjából mind a verbális és nonverbális kommunikáció nagyon fontos akár egymás és akár a vásárlókkal történő kommunikáció tekintetében is. Javaslataim közzé tartozik az első és a legfontosabb: Minden vállalat életében elengedhetetlen a nonverbális kommunikáció ezért nagyobb hangsúlyt kellene a megfelelő tréningekre fektetni. A Calzedonia Hungary Kft.-nek érdemes  lenne az egységes kommunikációs stratégia  e részére nagyobb energiát ráfordítani. Ezzel a ráfordítással a személyes eladást, valamint maga a cég megítélését vásárlói szemmel magasabb szintre emelni. Fontos itt is kitérni arra, hogy ez a fajta kommunikáció nagyon nagy része nem tudatos, viszont megfelelő tréningekkel egyes részei tanulhatok. Továbbá zárásként kiemelném a területi képviselők és az üzletvezetők munkáját, hiszen az üzletek sikerességét megnézve semmi képség a felkészültségüket illetőleg, még egy olyan témában is, amelyben nem kaptak elegendő felkészítést.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Merliot-Almássy Eszter
Belső
főiskolai docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: emberi kommunikáció, interperszonális kommunikáció, kommunikáció, kommunikáció az üzleti életben, kommunikáció formái
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 25. 17:13
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 25. 17:13

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet