A japán kultúra Magyarországon

Mezei Mónika (2022) A japán kultúra Magyarországon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Mezei Mónika_JJXFL7 - A japán kultúra Magyarországon.pdf] PDF
Mezei Mónika_JJXFL7 - A japán kultúra Magyarországon.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom első felében a Japánról készítettem egy rövid áttekintést, majd történelmét foglaltam össze a lehető legkövethetőbb módon. Ezek után a szigetországra jellemző viselkedéskultúrát mutattam be. Annak ellenére, hogy mind kulturális, mind földrajzi szempontból távol áll hazánktól ez a különleges ország, mégis szoros diplomáciai és baráti kapcsolat köti össze a kér országot. Így, ezt követően Magyarország és Japán közt kialakult kulturális kapcsolatokat részleteztem, melynek külön részét alkotja a másik országban történő kultúraközvetítés. Ezután fontosnak tartottam tisztázni maga a szubkultúra fogalmát és hogy jelen dolgozatomban mely szubkultúra bemutatása lesz a fő szempontom. Az anime-manga szubkultúrához szorosan kapcsolódó fogalmak magyarázata után a rajongók típusait soroltam be viselkedésformájuk alapján. Dolgozatomban igyekeztem arra, hogy az olvasó egy átfogó képet kapjon a szubkultúra tagjairól, viselkedésmódjukról. Az otatkuk és weebek szabadidejük egy részét anime nézéssel és manga olvasással töltik, ezáltal fontosnak tartottam, hogy az olvasó számára is érthető legyen ezeknek eredete, formai sajátosságai, illetve egyes műfajok ismertetése. Továbbá, a szigetországon kívül máshol is népszerűvé vált Ghibli Filmstúdió és legnevesebb alkotói is szerepet kaptak dolgozatomban. Az otakuk számára kialakított legnépszerűbb hazai kulturális rendezvényről, a MondoCon-ról, mint közösségi színtérről is esett szó. Dolgozatom utolsó felében, a primer kutatás során igyekeztem arra választ adni, hogy a szubkultúra rajongói mely ágazataira a legnyitottabbak a japán kultúrával kapcsolatban. Illetve, hogy a számukra megszervezett rendezvényen mekkora arányban vesznek részt a szubkultúra fogyasztói és mik hatnak rájuk motivációs tényezőként azzal kapcsolatban, hogy el is látogassanak erre az eseményre.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Japán, Kelet-Ázsia, közösség, kultúra, szubkultúra
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 25. 17:13
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 25. 17:13

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet