Az influenszer- és celebritásmarketing hitelességalapú vizsgálata a Hell energiaital példáján keresztül

Rövid Beatrix Alexandra (2022) Az influenszer- és celebritásmarketing hitelességalapú vizsgálata a Hell energiaital példáján keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Rövid_Alexandra_QXFPJZ_szakdolgozat.pdf] PDF
Rövid_Alexandra_QXFPJZ_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban az influenszer- és celebritásmarketing hitelességét vizsgáltam a Hell Energy Magyarország Kft. példáján keresztül. Azt szerettem volna megtudni, hogy melyik hirdetési formának tulajdonítanak az emberek nagyobb hitelességet, és ezt milyen tényezők befolyásolják. A kérdőívből nyert adatok és a csoportos interjúk rávilágítottak arra, hogy a hitelességet nagymértékben befolyásolja a hirdető személye. A megvizsgált hírességek és influenszerek esetében azok a világsztárok kapták a legpozitívabb értékelést, akiknek alapvetően pozitív a megítélése a közmédiában. Összességében véve a megkérdezettek mégis az influenszermarketinget találták hitelesebbnek, azon belül is a mikroinfluenszerekkel való reklámozást, hiszen az ő kapcsolatuk a követőikkel sokkal közvetlenebb, bizalmasabb, mint egy makro- vagy megainfluenszer esetében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: celebritásmarketing, Hell Energy Magyarország Kft., hitelesség, hírességek, influenszerek, influenszermarketing, márkanagykövet
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 25. 17:13
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 25. 17:13

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet