A cargo-partner export légi szállítmányozása

Torbán Balázs (2022) A cargo-partner export légi szállítmányozása. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Torbán Balázs_I9E7LL_Projektmunka_2022.pdf] PDF
Torbán Balázs_I9E7LL_Projektmunka_2022.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Az első másfél hónapban kiscsomagos ügyintézőként tevékenykedtem, ahol árajánlatokat adtam ki, figyelve arra, hogy import vagy export szállításról van szó és hogy EU-n belüli vagy kívüli. Minden árajánlathoz be kell másolni és ki kell egészíteni a megfelelő template-tet, mely tartalmazza a fontosabb információkat és egy csatolmányt is bele kell tenni, ami a covid19 miatti esetleges késésekre mutat rá. A template-ben megtaláljuk a szállításparitását, hogy EXW vagy DAP, az árura vonatkozó adatokat, hogy hány coll és hány kilogramm, mennyi a terjedelmi súlya, mennyi a szállítás tranzitideje, mennyibe kerül a biztosítás, ha szeretne az ügyfél és természetesen, hogy mennyibe kerülne az adott szállítás. Az árajánlat kiadásánál nagyon fontos, hogy minden adatot pontosan töltsünk ki, mert ha később elfogadják és bármi probléma merül fel, akkor az ügyfél és mi is tudunk erre hivatkozni. Díjakat az alvállalkozók oldalán kalkuláltunk, ami a DHL-nél Express, a UPS-nél Saver és Standard/ Expedited, míg a Fedex-nél Priority és Economy szolgáltatásokat jelentett. Mindig attól függ, hogy melyiket választjuk, hogy mi lenne a legmegfelelőbb az adott ügyfélnek. Általában egy gyorsabb és egy lassabb opciót is adunk nekik, hogy tudjanak választani, hogy az olcsóbbat és lassabbat vagy a gyorsabbat és drágábbat választják. Másfél hónapos munkavégzésem során arra a döntésre jutottak a főnökeim, hogy már kellően magabiztosan végzem ezt a munkát, szeretem csinálni. Megkérdezték tőlem, hogy mik a hosszútávú terveim, mire én azt feleltem, hogy ha van rá lehetőség, akkor azon iparkodnék, hogy a szakmai gyakorlatom után itt maradhassak, mint rendes munkavállaló. Ezután felajánlottak nekem egy új munkát az export csapatánál, miszerint betanítanának egy ottani dolgozó munkájára. Így ott folytattam a gyakorlatomat. Az első napomon az exportnál bemutatták, hogy milyen rendszerekkel és hogyan dolgoznak. A következőkben pedig be szeretném mutatni, hogy hogyan is történik egy export légi szállítmányozási ügyintézés.A betanulásomban segítő munkatársam kezdetben úgy próbált bevezetni az ottani munkába, hogy minden e-mailben kapott és készített levelet megjelölt, hogy ez alapján a későbbiekben vissza tudjam nézni hogyan is történik a folyamat és hogy szokjam a sok-sok e-mailt, hogy később jobban át tudjam látni. Az e-mailezéshez a cégünk a Microsoft Outlook nevű levelező programot használja, azért, mert több funkciót is ellát, mint pl. naptárat, feladat- és névjegykezelést is biztosít. Kezdetben csak néztem, amiket a kollegám levelezett, de a későbbiekben én is kivettem a részem a levelezésben.Projektmunkámban igyekeztem minél részletesebben bemutatni, hogy a cargo-partner export légi csoportja milyen logisztikai, informatikai eszközök segítségével dolgozik. Munkám során rájöttem, hogy egy igen nehéz és összetett feladatokat kell ellátni azoknak, akik ezen a területen vannak. Dolgozatomban igyekeztem megmutatni, hogy mennyire fontos a kommunikáció a partnerek között és erre a legjobb eszköz az Outlook. A következő fejezet során próbáltam a lehető legjobban bemutatni a Quom rendszerünket, ami árajánlatok kiadása mellett több hasznos funkcióval is rendelkezik, mint pl. pénzügyi kimutatásokat lehet általa végezni. Munkámban a cargo-partner egyedi rendszere, a Spot következik, ami után jól látható, hogy nemcsak egy dokumentum archiváló rendszer, hanem itt is lehetséges a kommunikáció, valamint képesek vagyunk a csomag helyzetét figyelni. A negyedik részben a fuvarlevél-kitöltő programunkról van szó. Ez a program nem egy új rendszer, de annál inkább megbízhatóbb. Abból a szempontból is hasznos, hogy összeköttetésben van a Spot és CCS rendszerével. A következő részben arról írtam a munkámban, hogy az árut miként kell engedélyeztetni a vámhivatallal.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Lipák Mária
Belső
Mesteroktató; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: ajánlattétel, áruszállítás, céginformációs adatbázisok, légiforgalom, logisztika, logisztikai rendszer, logisztikai szolgáltatások, raktározás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 25. 17:13
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 25. 17:13

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet