Menedzseri feladatkörök a vendéglátásban

Pinczés Dávid (2022) Menedzseri feladatkörök a vendéglátásban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Menedzseri feladatkörök a vendéglátásban.pdf] PDF
Menedzseri feladatkörök a vendéglátásban.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat, szövegében a kutatás azt volt hivatott feltárni, hogy melyek azok a folyamatok, amelyek a legnagyobb aktualitást, illetve szerepet játszák egy menedzser életében, a hajdúszoboszlói vendéglátásra fókuszálva. Az interjúknak köszönhetően sok hasznos információhoz jutottam, melynek köszönhetően sok következtetés vonható le.Az interjúkból kiderült, hogy a menedzserek számára az emberekkel való bánásmód és a pénzgazdálkodás az, amely leginkább a mindennapok során felmerülő tennivalók közé tartoznak. A szakdolgozatban leírt anyag leginkább az emberekkel való bánásmódra tér ki, melyben még részletesebben kitér a különböző vezetési típusokra. Abban minden interjúalany egyetértett, hogy az emberek jellemvonásai eltérőek, szinte minden esetben, illetve, hogy a nagyobb mennyiségű alkalmazotti létszám jelentősen megnehezíti az ellenőrzési folyamatok lebonyolítását, illetve a hibalehetőségek forrásait. Célszerűnek tartom tehát, hogy ne vállaljuk, ne menjünk a mennyiség irányába, próbáljuk meg a kevesebb számú, szakmailag jól képzett alkalmazottakkal való együttműködést, mely így az irányítási folyamatokat is jelentősen megkönnyíthetik a menedzsment számára. A menedzseri feladatok ellátása amúgy sem egyszerű feladatkör, erre reflektálhat az interjúk eredménye is.Úgy gondolom, hogy minden menedzser egyben marketinges, ez teljes mértékben természetesen nem áll helyt, hiszen a menedzser nem minden esetben rendelkezik marketinges képesítéssel, tapasztalattal, azonban cégének sorsát a szívén viselve fontos számára annak prezentálása, hírének eljuttatása a külvilág felé. Ehhez természetesen igénybe vehet külső segítséget is, illetve végezheti önállóan a marketinges munkafolyamatokat. A szakdolgozat ezért próbál tehát rámutatni az online kereskedelmi platformok létjogosultságára, azok bizonyos helyzetekben való alkalmazására, melyeket megismerve és kitanulva az abban rejlő marketing lehetőségeket a menedzsment számára rendkívül hasznos eszközként tud funkcionálni, komoly létszámú vendéget tudnak velük elérni, melynek köszönhetően forgalmi növekedés érhető el a befektetett munkával. Az interjúk alanyai közül négy emberből három használja a mindennapok során, a szakdolgozatban is ismertetett platformokat, kitérnek azok aktualitására és elismerően nyilatkoznak a bennük rejlő potenciál mértékéről. Személyesen is osztozom a véleménye, amely azon alapul, hogy a versenymezőnyben nem szabad lemaradni és ennek kulcsa a fejlődés. A menedzserek feladatkörei túlmutatnak a tervezés, szervezés, vezetés és ellenőrzés folyamatain, melyre a válságkezeléssel foglalkozó fejezet is reflektál. Könnyedén felmerülnek a vendéglátásban olyan problémakörök, melyek a menedzsert és az általa irányított vállalkozást teljesen ismereten közegbe emelik, és ott kell bizonyítania, rátermettségét. Ahhoz, hogy ezt megtegye a kockázatalapú gondolkodásmód is hozzásegítheti. A vendéglátás tehát összetett folyamat, ahol az együtt, csapatban történő alkalmazkodás és feladatok közösen, megfelelő instrukciók mellett történő végrehajtása elengedhetetlen ahhoz, hogy az egységes egész, tehát az üzemeltetett vállalkozás megfelelőképpen működhessen annak érdekében, hogy el tudják érni a kívánt céleredményeket. Úgy gondolom, hogy a kutatási kérdés megválaszolásához kellő mennyiségű információ gyűlt össze, ahhoz, hogy megfelelően reflektálhassak a feltett kérdésre.A leginkább aktuális problémakörök a menedzserek számára Hajdúszoboszlón, tehát: A járványügyi helyzet, után való, rekreáció, visszatérés. Az alkalmazott munkaerővel történő kommunikáció, bánásmód. A beszerzések nehézségei, a szállítókkal való egyeztetés. A hulladékgazdálkodás, melyek mindennapos problémakörök közé tartozó kihívások.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Debreceni János
Belső
egyetemi tanársegéd; Vendéglátás Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: feladatkörök, kereskedelmi platformok, menedzsment, válságkezelés, vezetői irányítás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 25. 17:12
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 25. 17:12

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet