Fehérnemű vásárlási szokások a Calzedonia Hungary Kft. keretein belül

Németh Andrea (2022) Fehérnemű vásárlási szokások a Calzedonia Hungary Kft. keretein belül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Németh_Andrea_projektmunka_2022.pdf] PDF
Németh_Andrea_projektmunka_2022.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (959kB)

Absztrakt (kivonat)

Projektmunkám témaköre márka menedzsment és márkaépítés ezen belül pedig egy szabadon választott márka piaci pozíciójának elemzését foglalja önmagába. A konkrét téma kiválasztása rendkívül hosszú folyamat volt számomra, hiszen rengeteg ötlet volt a fejemben és próbáltam számomra megtalálni a legjobbat. Mióta az eszemet tudom, mindig is érdekelt a kereskedelem világa. Emberek milliói vajon megfontoltan vagy impulzív módon vásárolnak. Befolyásolja őket egyáltalán valami vagy sem.Egyetemi tanulmányaim során is különféle filozófiák tömkelegével ismerkedhettem meg, ösztönözve arra, hogy megtaláljam a megfelelőt melyről oldalakat írok majd eme dolgozat során. Végül, a gyakorlati helyemen végzett munka során tudatosult bennem a gyakorlat és az egyetemen megszerzett elmélet összekapcsolódásával született meg végső gondolatom. Így esett a választásom “A fehérnemű vásárlási szokások” témára. Lehet nem is gondolnánk, de vásárlási szokások felmérése manapság nagyon közkedvelt azonban korántsem egyszerű feladat. Számomra ez a téma kihívást jelent, így minden alkalmat megragadtam, hogy prezentálni tudjam irományomat.A cég, ahol a gyakorlatomat tölthettem fehérneműket értékesít így nem volt kérdés, hogy ezt a témakört fogom elemezni.Egy materiális világban élve, ahol az emberek számára a ruhavásárlás, ami persze a fehérneműt is beleértve csaknem heti rendszerességű, sokak számára elgondolkodtató hova vezet ez. Több tucatnyi ruha kerül a szemétbe, de többnyire nem mert elhasználódott, hanem szimplán csak megunta használója.A primer kutatás alapjaként születettek meg a fejemben kérdések, amiket a témával kapcsolatban kuntani szeretnék, ezekből meg tudjuk állapítani a felmérésben részt vett emberek szokásait a fehérnemű fogyasztással kapcsolatban. Az adatok segítségével tudtam még jobban elmélyedni a témával kapcsolatban. Adatgyűjtésem eszköze a kérdőív lesz. Számszerűsített adatokat kapok és így le tudom vonni a következtetéseket a sokaságról és kielemezni azokat. Előnye, hogy a kérdőív és médiafelületek segítségével nagyobb létszámú sokaságot tudok kutatni, ezáltal pontosabb lesz és ez a módszer gyors feldolgozást is eredményez. A célcsoportom a 18 és 55 év közötti személyek, mivel úgy gondolom ez az a korcsoport, aki már tud tudatosan vásárolni és tisztában is lehet ennek mértékével.  A kapott adatok reprezentatívak és átláthatóak lesznek. A kutatási módszer hátrányaként merülhet fel, hogy mivel ez egy anonim kutatás, nincs lehetőség motivációk feltárására, valamint szemléletek megvizsgálására. Csak az általam kutatni kívánt adatokkal tudok dolgozni. Számított probléma az is, hogy a sokaság nem alkot homogén csoportot, sok eltérő tulajdonságú, nézetű emberrel dolgozunk a témával kapcsolatban, ami hatással lehet majd a kutatási eredményre.A szekunder kutatási módszerrel olyan adatokat fogok gyűjteni a témához kapcsolódóan, amik nem konkrétan az általam kutatni kívánt kérdésekre adnak választ, mivel már egy másik probléma megoldásához volt összegyűjtve, de az én kérdéseim a feltárására viszont segítségül szolgálnak. Ennek a módszernek az előnyei, hogy interneten keresztül hozzá lehet férni előre kidolgozott, forrásokhoz. Fontos tudni azt is, hogy interneten talált információk elavultak, illetve potenciálisan megbízhatatlanok lehetnek, hitelességük ismeretlensége miatt, valamint a túl nagy sok információ is hátrány tud lenni, hiszen azt sokkal nehezebb kiszűrni. Ezeknek tudatában a Központi Statisztikai Hivatal adattábláinak adatait fogom használni erre a célra, ahol évről évre megfigyelhetőek a változások, valamint megbízható forrásokat ad az oldal. Kutatásomhoz a következő adattáblázatokat elemeztem: ruházat, gyártásának értékeit.Munkám célja, hogy felmérjem a fogyasztók nézeteit ebben a témában, az általam választott cég termékeinek a fogyasztóra gyakorolt hatásait ez által egy piaci pozíciót megítélni. A dolgozatom az elkövetkezendőkben több tartalmi elemből fog állni. A téma tisztázása érdekében elsőként elméleti háttért mutatok be. A márka definiálásával majd értékeivel, valamint tulajdonságairól olvashatnak. Megemlítem többet között a márka és a fogyasztó közti kapcsolatot is. A későbbiekben bemutatja az általam választott cég felépítését. Végül de nem utoljára, a dolgozatom utolsó oldalain pedig a kutatási eredményeimet szeretném taglalni.A fehérnemű története az ókori Egyiptomira nyúlik vissza, amely státusszimbólumként szolgált a hölgyek körében. Az évek elteltével megőrizve értékét a középkorban is a nemesség viselte őket a drága vászonruhák alatt. Ebben a korban azonban már nem csak nők, hanem az ellenkező nem is viselt szoros, alakformáló fehérneműt. A sötét középkor kiemelkedő találmányának számított a fűző melyet démoni női alakon ábrázoltak. Jelentek meg érdekesebbnél érdekesebb fehérneműk, mint például alsószoknyák, kombinék, abroncsgyűrűkkel ékesített hatalmas szoknyák melyek a kor divatját mutatták. Azonban ezek az eszközök kevésbé a kényelmet szolgálták. A fehérnemű napjainkban egy ruhadarab, amely lehet egyszerre kényelmes és csinos is. Kutatásomban erre keresem a választ, hogy a 21. század embere hogyan választ, hiszen számára már annyi lehetőség van, hogy könnyen el is veszthet.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: marketing, márka, márkaépítés, piacelemzés, SWOT-elemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 25. 17:12
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 25. 17:12

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet