A magyarországi X és Z generáció szabadidő felhasználásának és médiafogyasztásának vizsgálata

Vida Natália (2022) A magyarországi X és Z generáció szabadidő felhasználásának és médiafogyasztásának vizsgálata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Vida_Natália_I2ASP5.pdf] PDF
Szakdolgozat_Vida_Natália_I2ASP5.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban az X és Z generáció médiafogyasztását, szabadidő-eltöltését és kultúrafogyasztását vizsgálom. Kitérek a generációk közötti különbségekre és egyezőségekre.Dolgozatomban a következő kutatási kérdéseket vizsgálom: mennyire torzítják a közösségi média felületek a fiatalok önképét, a közösségi média kialakulása milyen mértékben változtatta meg a fiatalok életét, mennyi időt fordítanak az általam vizsgált generációk szórakozásra, melyik szociodemográfiai tényezőtől függenek a férfiak és a nők szabadidős szokásai, hol töltik a fiatalok a szabadidejük nagyrészét, illetve, hogy melyik szociodemográfiai változó befolyásolja a leginkább az intézményi kultúrafogyasztást? A választott kutatási módszerem a fókuszcsoportos interjúra esett, melyen 8 fő vett részt fele-fele arányban X és Z generációs tagokkal. Az interjúkérdéseket blokkokra osztottam a témámnak megfelelően. Az első blokkban a megkérdezettek médiafogyasztási szokásaira kérdezek rá, a második blokkban a szabadidő-eltöltésről teszek fel kérdéseket, a harmadik blokkban a kulturális szokásokról érdeklődöm. A kapott válaszaim arról árulkodnak, hogy az X generáció hasonlóan sok időt tölt a közösségi médiafelületeken, mint a Z generáció szülöttjei. Kulturális programok esetében a megkérdezettjeim a szórakoztató kultúrát részesítik előnyben, a magaskultúra pedig csak nagyon kevesüket érdekli. A megkérdezettek kedvenc kulturális színhelye a mozi lett.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: közösségi média, kultúrakutatás, médiafogyasztási szokások, szabadidő, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 25. 17:12
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 25. 17:12

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet