A vásárlási szokások lehetséges változásai a járvány után

Sipos Anna Eszter (2022) A vásárlási szokások lehetséges változásai a járvány után. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of A vásárlási szokások lehetséges változásai a járvány után végleges.pdf] PDF
A vásárlási szokások lehetséges változásai a járvány után végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (938kB)

Absztrakt (kivonat)

Azért választottam a vásárlói magatartás lehetséges változásait a járvány után témakörét, mert úgy hiszem, a kialakult vírushelyzet egy olyan visszavonhatatlan változást és egyben egy hatalmas problémát hozott az életünkbe, ami rendkívül releváns, hiszen még jelenleg is folyamatban van, és épp ezért úgy gondolom, valóban érdemes beszélni róla.            Amikor kezdetét vette a világjárvány elterjedése, egyik pillanatról a másikra a feje tetejére állt körülöttünk minden. Kicsit olyan jellege volt a történéseknek, mint a világvége tematikájú filmekben szokott. Óriási rémület és hatalmas fejetlenség uralkodott, az átlagember számára a semmiből jött és nem volt semmiféle útmutató ahhoz, hogyan kell kezelni, ami nyilván aggodalmat keltett az emberekben. Mondhatni, hogy egyfajta pánik tört ki, ami a fogyasztásunkban is visszaköszönt, sok esetben felborította a normális fontossági sorrendet. Sokaknak teljesen átalakult az élete. Az irodai jelenlétet felváltotta a Home-office struktúra, sok kereskedelmi egység kénytelen volt átállni 100%-ban az online értékesítésre és sajnos számos ember vesztette el a munkáját ideiglenesen.  Az életünkben sok területen történt olyan módosulás, ami már sosem lesz olyan, mint régen. Arra szeretném keresni a választ, hogy pontosan mik ezek és mennyire lesznek tartósak vagy milyen végleges és részleges átalakulásnak vagyunk/lehetünk részesei. Célom, hogy a következő kutatási kérdésekre választ kapjak:  1) Hogyan változtak a vásárlási szokások a vírus hatására a mindennapi élet megkönnyítésére? 2) A változások közül a jövőben melyek lesznek maradandóak, mik azok, amik már sosem térnek vissza a régi megszokott kerékvágásba? 3) Hogyan tudtak a vállalatok alkalmazkodni és lépést tartani a változás/változtatásokkal?  Kinek volt mindez kedvező vagy akár végzetes?

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Hübner Andrea
Belső
egyetemi tanársegéd; Pedagógia Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, fogyasztás, koronavírus-járvány (COVID-19), változások, vásárlói magatartás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 25. 17:12
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 25. 17:12

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet