A színpadi játék animációs szerepe a színdaraboktól a slam poetry-ig

Mester Viktória (2022) A színpadi játék animációs szerepe a színdaraboktól a slam poetry-ig. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Mester_Viktória_EHO9HF.pdf] PDF
Szakdolgozat_Mester_Viktória_EHO9HF.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (732kB)

Absztrakt (kivonat)

A színművészek értik, hogy a színpadi jelenlét, a játékuk és mondanivalójuk milyen jelentős hatással van a közönségre. Valószínűleg ezt a hatni akarást ragadták a 80-as években kibontakozni vágyó slam poetry közösségek. A műfajjal való első találkozásom óta ámulattal tölt el, hogy milyen prominens gondolatok bontakozhatnak ki a három perc tizenöt másodperces időkeretet tartva. Ekkor gondolkodtam el rajta először, hogy a színdarabok ugyanazt a katarzis élményt váltják ki belőlem, mint egy-egy slam. Meghatároznak, formálnak, elgondolkodtatnak, mégis ezeket az érzéseket teljesen más módszerekkel, más közegben érik el.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Schultz Éva
Belső
egyetemi tanársegéd; Turizmus Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: katarzis, kulturális különbségek, slam poetry, színház, színházszociológia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 25. 17:12
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 25. 17:12

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet