Két egybevont szálloda felépítése

Szarvas Gábor László (2022) Két egybevont szálloda felépítése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Két egybevont szálloda felépítése.pdf] PDF
Két egybevont szálloda felépítése.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Több oka is volt, hogy ezt a címet választottam projektmunkám alapjául. Először is egyre elterjedtebbek a kereskedelmi szálláshelyek napjainkban, a 21. században. Mivel igencsak modern világban élünk ez már egyre gyakoribb, populárisabb szálláshely típus, illetve gyakoribb is lesz. Igazából ezeket a hoteleket üzleti utakhoz, üzletek lebonyolításához, workshopokhoz, konferenciákhoz is szokták jobban használni. Igencsak széleskörű lehetőségeik vannak, hogy ezeket a rendezvényeket lebonyolítsák különféle vállalatok, cégek, esetleg magánszemélyek részére is. Jövőmet az üzleti világban képzelem el, és ezért is volt szimpatikus ez a téma, noha csak a kereskedelmi szálláshelyek Front Office rendszeréről kell beszámolni. Az esetemben ez kicsit másabb, komplikáltabb, mint más szállodák működése, működtetése. Szeretek emberekkel foglalkozni, dolgozni, ezért is választottam ezt a szakirányt, és a recepciós pozíciót is. Megpróbáltatónak és ideálisnak gondoltam az Ibis Mercure Budapest Castle Hill szállodát gyakorlatom elvégzésére, már csak abból a szempontból is, hogy 2 külön osztályba sorolandó szállodamárka van egy házon belül. Budapesten ez az egyetlen ilyen szálloda, ahol egy 3 és egy 4 csillagos márka is jelen van egyszerre. Ugyanakkor amilyen pandémián van túl az egész emberiség, nagyon érdekelt, hogy hogyan élik életüket ezután az időszak után ezek az egységek. Rengetegen ott hagyták ezt az ipart, legfőképp a koronavírus miatt. Sok embert elbocsátottak a munkahelyeikről, mert nem volt akkora forgalom, hogy fizetést tudjanak biztosítani mindenkinek, és emiatt rengeteg szálloda, vendéglátóipari egység bezárt egy ideig, és voltak olyanok, amik teljesen csődbe mentek. Ez náluk a teljes bezárást jelentette. Nagyon kíváncsi voltam, mondhatni így inkább, mert rengeteg hírt lehetett ebben az időszakban olvasni, hallani ezekről a történésekről és érdekelt, hogy ezt megtapasztalhatom-e én is a saját bőrömön. Mármint a súlyos munkaerőhiányra gondolok. És sikerült is megtapasztalnom, igaz nem egészen a saját bőrömön, de hogy belecsöppentem, így is bele tudtam látni ebbe a helyzetbe.  A kollégákra is nagyon kíváncsi voltam, illetve tapasztalataikra, ahogy már egy ideje ebben a szállodában töltik pályájukat, sokan már a pandémia előtt és alatt is ott voltak. Nagyon fontosnak tartom a kollégák véleményét mindennel kapcsolatban, így

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Schablik Vilmos
Belső
óraadó tanár; Turizmus Tanszék; KVIK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: Accor Hotels, Front Desk, Front Office, kereskedelmi szálláshelyek, szállodaipar
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 25. 17:12
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 25. 17:12

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet