Saller Olivér (2022) Kínálatelemzés a Flyby Steakhouseban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Kínálat elemzés a Flyby Steakhouse étteremben Anya joooo.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Ismertetem a keresletet és kínálatot, valamint ezek összefüggését. A kínálat, hogy jelenik meg a gyakorlati helyemen. Szó lesz a gyakorlati helyemről, annak bemutatásáról. Ismertetem az étterem kínálatát. Szemléltetem a választott kutatási módszereket, a SWOT analízis előnyét, valamint kitérek az interjúra is. Dolgozatomba legelőször szó volt a kínálatról, keresletről. Leírtam ezek fogalmát és egymástól való függését. Sajnos tapasztaltam a gyakorlati időm során, hogy voltak olyan időszakok amikor kevés, illetve sok vendég látogatta az éttermet. Ez kiszámíthatatlan volt. Ilyenkor a túl kínálat és a túl kereslet jelent meg. Sok alapanyagot fel kellett használnunk, úgy, hogy az étterem számára ne legyen veszteséges. A következő rész a gyakorlati helyemről fog szólni. A dolgozatomban szemléltettem, hogy hol helyezkedik el az étterem. Budaörs központjától szinte pár perce megtalálható, így könnyen megközelíthető a helyiek számára. Az étterem kis vendégtérrel rendelkezik, viszont sokkal családiasabb, személyesebbé teszi a vendégek számára. Akik főként családosan és barátokkal jönnek az éttermet. Az étterem kínálata széles, illetve mély választékkal rendelkezik, így mindenki megtalálhatja a kedvére való ételt, italt. A hely specialitása közé tartoznak a steakek és a BBQ ételek, melyekre nagy hangsúlyt fektetik. Ezenkívül sok kézműves termékkel büszkélkedhet az étterem, valamint különböző állatok húsa és húsmentes ételek is megtalálhatóak az étlapon. Az eddigi Á la Carte étlap állandó volt, tapasztalható volt, hogy nem nagyon ment, ezért most már új étlappal várjuk a vendégeket, amiket két- három hetente megváltoztatunk. Így elkerülve a monotonitást. Az új étlapon jobban megjelennek a szezonális nyersanyagok. Két kutatási módszert választottam mindkettő nagyon hasznosnak bizonyult. Az első kutatásom a SWOT analízisről szólt. Itt négy szempontot vettem figyelembe, melyek az étterem hasznára vállnak. A szempontok segítségével feltárhatjuk az étterem erősségeit, gyengeségeit, lehetőségeit, veszélyeit. Ezeket figyelembe véve az étterem bevételét növelni tudjuk és a veszteségeket csökkenteni, így stabilabbá, akár erősebbé válhatunk a piacon. Az analízist más szemszögből is nézhetjük. Ezt úgy hívják, hogy SWOT Mátrix, mely az pozitív és a negatív szempontokat csoportosítja a belső és a külső tényezőkkel. Így könnyeben átlátható az analízis. A másik kutatási módszerem az Interjú., Két különböző interjút készítettem el, melyek gyorsan, gördülékenyen zajlottak le. Az elsőt a tulajdonossal készítettem. Az étterem történetéről, hátteréről szól. Meg tudtam, hogy milyen nehezen indult el az egész, hiszen szinte pont a vírus elött nyitották az éttermet, ezért sok nehézségen kellett átmennie, ahhoz, hogy egy sikeres és ismertebb étteremmé váljon. A tulajdonos feleségével egy olyan színvonalas, modern éttermet akartak létrehozni, ami közel van Budaörs és környékbeli településeken élő emberek számára és mindenki számára elérhető színvonalas választékkal rendelkezik. A másik interjút az étterem Chefjével készítettem el. Őt pedig a hely kínálatáról, az étlapról és ennek felépítéséről kérdeztem. Hasznos információkkal gazdagodtam. Az étterem áprilisig egy állandó étlappal ment. Ez a steak és az Á la carte étlapot tartalmazta. Ez sajnos nem bizonyult hasznosnak, így a Chef úgy döntött, hogy az Á la Carte étlapot lecseréli és helyébe egy változatosabb étlapot talál ki, amit két- három hetente le fogunk cserélni. Így változatosabbá tehetjük a kínálatot, azok számára, akik régóta látogatják az éttermet és akik előszőr térnek be hozzánk, azok egy megújult, szezonálisabb étel sorral, friss alapanyagokkal találkozhatnak. A Chef elmondása alapján elmondhatjuk, hogy az étlap összeállítása egy nehéz folyamat, ilyenkor ki kell kísérletezni, hogy mik azok az ételek, amiket a vendégek szívesen fogyasztanak, azokat megtartani, amik pedig nem azokat lecserélni, közben figyelni arra, hogy ne legyen veszteség az étteremre nézve.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Vendéglátás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | étlap, étterem kialakulása, kézműves termékek, kínálat, szezonalitás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Júl. 25. 17:12 |
Utolsó módosítás: | 2022. Júl. 25. 17:12 |
Actions (login required)
Tétel nézet |