Interkulturalitás vizsgálata a budapesti Hotel InterContinental példáján keresztül

Storga Attila (2022) Interkulturalitás vizsgálata a budapesti Hotel InterContinental példáján keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of avdhA6-70bf79d5-a62e-4cb4-b32f-7c77b4899850.pdf] PDF
avdhA6-70bf79d5-a62e-4cb4-b32f-7c77b4899850.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of avdhA6-70bf79d5-a62e-4cb4-b32f-7c77b4899850.pdf] PDF
avdhA6-70bf79d5-a62e-4cb4-b32f-7c77b4899850.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a mai globalizált világban fontos kérdés. A globalizációnak és a multikultúra kialakulásának, fejlődésnek köszönhetően az emberek mindennapjait nem határolják be a földrajzi határok, nemzetközi környezetben élünk, tanulunk, dolgozunk és kommunikálunk. Magyarországra az Európai Unióhoz való csatlakozás hozta el azt a nagymértékű változást, hogy megjelentek a multinacionális vállalatok, a külföldiekkel való kereskedelem szignifikánsan megugrott, a munkavállalók hirtelen külföldi vezetőséggel kellett megtanuljanak együtt dolgozni és találkoztak az interkulturális kommunikáció és menedzsment kihívásaival. A mai vezetőknek, munkavállalóknak már rendelkezniük kell azokkal a képességekkel, amelyek segítségével a kultúraközi menedzsment és kommunikáció́ nem okoz nehézséget. Mindezek érdekében fontos, hogy felismerjük a kulturális különbségeket és azokat ismereteinkre alapozva megfelelően tudjuk kezelni. A mai világban már a tanulmányaik folyamán találkozhatunk a kommunikáció és a kulturális különbségek sajátosságaival, valamint egyes vállalatoknál a későbbiek során részt vehetünk kommunikációs képzéseken, esetleg külföldön dolgozhatunk nemzetközi környezetben, és ha van lehetőségünk rendszeresen utazhatunk külföldre, hogy idegen, más kultúrával rendelkező környezetben szerezzük tapasztalatokat.  A dolgozat a következő módon épül fel: Megvizsgáltam a különböző kultúrakutatók munkásságát, országok és kultúra modellek relevanciáját, sajátosságait. Ezt követően a munkakörömben tapasztalt adott kultúrákból érkező vendégekkel előforduló nehézségeket, problémamegoldást, mint esettanulmányt mutattam be, s végül részleteztem azt az akció tervet, melyet a szállodában bevezettek. A kutatásomat két módszerrel végeztem. Mindamellett, hogy elvégeztem egy szekunder kutatást, a már megtalálható́ szakirodalomból, bemutattam az InterContinental Szállodai munkatapasztalatomat és elvégeztem egy primer kutatást is, online kérdőív módszerrel. A kérdőív egyrészt a Facebookon elérhető szállodában dolgozó ismerőseimet célozta meg, másrészt elérhető volt mások számára is, akik nem a szakmában dolgoznak. Ennek az volt a célja, hogy össze lehessen vetni, hogy a kapott válaszok alapján mennyire azonos, illetve eltérő a szakmabeliek és a laikusok véleménye. Szakdolgozatom eredményeként megállapítottam, hogy az üzleti életben, a turizmusban elérhető sikeresség nagyban függ a kulturális különbségek és kultúraközi kommunikáció megfelelő ismeretétől és alkalmazásától.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: interkulturális kommunikáció, kulturális különbségek, kulturális sokszínűség, kultúraközi kommunikáció, kultúratípusok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 25. 17:11
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 25. 17:11

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet