Pintérné Németh Krisztina (2022) A jó tanár ismérvei 2022-ben, avagy a pedagógusi szerepkör sajátosságai és változásai a XXI. században. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Pintérné Németh Krisztina - Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (14MB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom fő témája a tanári szerep sajátosságai és változásai a XXI. században. A dolgozat célja az, hogy megvizsgáljam, a pedagógusi szerepkörben milyen elvárásoknak kell megfelelni, milyen folyamatosan változó kihívásokkal kell szembenézni. Vajon az elmúlt évtizedek, évszázadok, illetve az elmúlt másfél év ismeretében merre tartunk, egyáltalán: milyen a jó tanár 2022-ben? Elektronikus kérdőívekkel, valamint mélyinterjúk formájában zajlott az adatgyűjtés, tudatos mintavétellel. A kutatásom célcsoportja a tanárok, szülők és a diákok voltak. Az interjúkat középiskolai -, általános iskolai-, alternatív iskolai- és óvópedagógussal készítettem. A dolgozatomban azt mutatom be, hogy mit gondolnak a szülők, mit gondolnak a diákok, ki a jó tanár. A tanárokat alkalmazott módszereikről, értékelésről, motivációról, a tanári feladatokról, körülményeikről, nehézségeikről kérdeztem. Megvizsgáltam, hogy mennyire vannak összhangban a kérdőíves válaszok, megállapítottam, hogy mi változott, és mi az, ami a pedagógusi szerepkörben változatlan.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, élethosszig tartó tanulás, iskolarendszerű szakképzés, pedagógia, pedagógusok |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Júl. 25. 17:11 |
Utolsó módosítás: | 2022. Júl. 25. 17:11 |
Actions (login required)
Tétel nézet |