Pencz Patrik (2022) A Diego franchise cég filozófiájának elemző bemutatása. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
BUDAPESTI GAZDASÁGI EGYETEM Pencz Patrik végleges.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (780kB) |
Absztrakt (kivonat)
A projektmunkámban a Diego cégfilozófiájával foglalkoztam, amit részletesen bemutattam. Azért választottam ezt a témát, mert a gyakorlatomat is ennél a cégnél töltöm, illetve a bevezetésnél is említettem, hogy egy meghatározó magyar vállalatnak tartom, ami több országban is jelen van. A másik ok, pedig, hogy érdekelt, milyen cégfilozófiával rendelkezik egy leginkább burkolatokkal foglalkozó cég. A projektmunkát három nagy részre osztottam, amit logikailag úgy építettem fel, hogy egymásra épülnek valamilyen formában. Most ezt a három fejezetet fogom összefoglalni, hogy melyikben miről volt szó. Az első részben a Diego megalapítását, alapinformációkat és a történetét mutattam be. A cég konkrét számadataival, illetve a terjeszkedésével indítottam, aminek az ismerete a projektmunka felépítéséhez elengedhetetlen alapok. A bevételeket alakító tényezőket is felsoroltam. A franchise hálózat felépítése és annak előnyeiről írtam, illetve, hogy mit kínál a partnerek számára. Az árusított termékeket is ismertettem, illetve, hogy bizonyos termékcsoportokat honnan szerezz be az anyacég. A bajai egységre is itt tértem ki, amin keresztül mutattam be a termékcsoportok keresletét is az értékesítések alapján. Ezek az információk mind szükségesek volta, hogy átlátható legyen, milyen vállalatról van szó. A második részben tértem ki a cégfilozófiára, amiben a cég alapértékeit, küldetését és jövőképét írtam le. Az alapértékekkel a munkavállalók felé és a vásárlók felé is igyekeznek a legtöbbet nyújtani, nem csak papírformán, hanem a valóságban is. A küldetéssel kapcsolatban letisztáztam, hogy a termékek milyen funkciót látnak el és hogy milyen egyéb termékek voltak jelen a cég életében, amik nem lettek végül sikeresek. A jövőkép résznél, volt viszonylag a legkevesebb információm, de amit sikerült összegyűjteni azt a fejezetben leírtam. A további terjeszkedés és a folyamatos innováció elengedhetetlen, hogy versenyképes maradjon a vállalat. A tesztelt termékekre is hoztam pár példát, illetve a bajai egység rövid és középhosszúságú terveire is. Ez a három pont egy teljes képet alkot a Diego cégfilozófiájáról. A harmadik részben, pedig a pozitív és negatív észrevételeimet mutattam be, illetve ezekre megoldásokat és egyéb ötleteket vázoltam fel a cégről. A pozitív dolgokat személy szerint könnyebb volt felsorolnom, mint a negatívakat, de mindkettőre igyekeztem több példát felsorolni. A negatív pontokra pedig, általam gondolt megoldási öleteket hoztam fel. A legvégén pedig, olyan ötleteket írtam, amik a vállalat fejlődéséhez járulhatnak szerintem hozzá.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | alapértelmezett értékek, e-kereskedelem, franchise, hálózat, vállalati küldetés, versenyelőny(ök) |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Júl. 25. 17:11 |
Utolsó módosítás: | 2022. Júl. 25. 17:11 |
Actions (login required)
Tétel nézet |