Az informális és nem-formális tanulás vizsgálata szakmaspecifikus vonatkozásban

Tóth Dóra (2022) Az informális és nem-formális tanulás vizsgálata szakmaspecifikus vonatkozásban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Az-informális-és-nem-formális-tanulás-vizsgálata_Tóth_Dóra_VUAQMP.pdf] PDF
Az-informális-és-nem-formális-tanulás-vizsgálata_Tóth_Dóra_VUAQMP.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom a különböző tanulási formák (formális, informális, nonformális) megjelenését, kihasználtságát, hasznosságát térképezi fel, illetve kutatja két adott szakma empirikus kutatás által vizsgált tevékenységével. A különböző tanulási színterek minden ember életét végig kísérik függetlenül a társadalmi, szociális, etnikai vagy földrajzi meghatározottságtól. Az informális és nonformális tanulás vizsgálatához két társadalmilag elismert szakmát kerestem. Fontos volt az a szempont, hogy ezekben a munkakörökben folyamatos, évenkénti továbbképzésre van szükség (kreditpontos képzés) ahhoz, hogy szakmájukat gyakorolhassák. Két olyan tevékenységet kerestem, amely teljesen más értékeken alapszik, ezért választottam a könyvelőket és ügyvédeket. A kutatásomban arra keresem a választ, hogy a különböző tanulásban szerzett tapasztalatok adják-e azt a motivációt, hogy az adott szakmában dolgozók munkájukat szívesen végzik, és munkakörnyezetükben komfortosan érzik magukat. Ezenkívül azt feltételezem, hogy a könyvelőként és ügyvédként dolgozóknak fontos a szakmai színvonal fenntartása. Ennek érdekében segítik szakmai tudásukkal, rutinjukkal és motiváltságukkal a következő generációt. Szívesen megosztják velük tapasztalataikat és felkészítik őket a várható nehézségekre, valamint a szakma pozitív és hasznos területeit is bemutatják. Az interjúk során arra is keresem a választ, hogy a két vizsgált szakmában dolgozók tanulási szokásai hogyan alakulnak, változnak, mennyire aktívak ezen a téren. Továbbá kérdésként felmerült bennem, milyen módon viszonyulnak saját munkájukhoz, hogyan látják saját szakmájukat a társadalomban, illetve mennyire tükrözi vissza a társadalmi megítélés az ő munkahelyi helyzetüket. Szakdolgozatom empirikus kutatásával ezekre a kérdésekre és állításokra keresem az inspiráló válaszokat. Kvalitatív kutatási módszert alkalmaztam, melynek eszköze az interjúkészítés volt, szakmánként 4-4 fővel.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Benkei-Kovács Balázs
Belső
egyetemi adjunktus; Pedagógia Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: formális tanulás, informális tanulás, könyvelő, nonformális tanulás, ügyvéd
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 25. 17:11
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 25. 17:11

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet