Az Éléskamra Étterem marketing tevékenységeinek vizsgálata a marketingmix elemeivel

Tóth Lilla (2022) Az Éléskamra Étterem marketing tevékenységeinek vizsgálata a marketingmix elemeivel. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Tóth Lilla_BKOJRL_projektmunka_Éléskamra.pdf] PDF
Tóth Lilla_BKOJRL_projektmunka_Éléskamra.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (673kB)
[thumbnail of absztrakt.pdf] PDF
absztrakt.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (71kB)

Absztrakt (kivonat)

Az Éléskamra Étterem marketing tevékenységeinek vizsgálata a marketingmix elemeivel             A globalizálódás és a nemzetközi trendek hatást gyakorolnak a magyar gasztronómiai életre is. A magyar fogyasztók egyre nyitottabbak új kultúrák és ízvilágok megismerésére, valamint a világjárvány korlátozásai után egyre jobban vágynak az élményekre. Másik nagyon fontos tényező, hogy az embereknek egyre nagyobb az igényük az egészséges táplálkozás iránt és ezt már az éttermek kínálatától is elvárják. Ezek a hatások nem csak a fővárosban, hanem a vidéki éttermekben is egyre inkább begyűrűznek.             Az Éléskamra Étterem Gyöngyösön nyitotta meg 2021 őszén második vendéglátóipari egységét, ahol napi ebéd menü kínálatot biztosítanak a környékbelieknek helyi fogyasztással, elvitelre vagy kiszállítással. A nyitáshoz kellően jó alapot adott a már előző étteremhez odaszokott vendégkör, a tulajdonos korábbi vendéglátós tapasztalata, valamint a befektetői háttér. Bár az időzítés és a COVID intézkedések hatásai nem voltak kedvezőek, az étterem már fél év eltelte után felívelő fejlődést mutat. Projektmunkámban ezeket a lehetőségeket kutatom, melyekhez távolról indítva, makrokörnyezeti, PESTEL elemzést végeztem, ezután szűkítettem a kört, hogy megvizsgáljam az étterem mikrokörnyezetét, amit SWOT elemzés keretein belül foglaltam össze, ezt pedig kiegészítettem a tulajdonos, ügyvezetővel készített szakmai, személyes mélyinterjúval.             Elemzéseimre alapozva felállítottam a marketingmix gondolatmenetére alapozva egy olyan marketingtervet, amik kitekintő javaslatokat adnak az étterem további marketing tevékenységeire. A dolgozatban többször kiemelem az időzítés fontosságát és a fogyasztói igények folyamatos monitoringját, ami kulcsfontosságú a tervezés szempontjából. Az étteremnek állandó marketing jelenlétre van szüksége, az újításokat pedig apránként kell bevezetni a hosszútávú eredményesség érdekében. Az integrált marketing gondolatmenete szerint a dolgozatban a 7P elemeit harmonizáltam.             Javaslataim között szerepel a nyitva tartás meghosszabbítása, amivel a más célcsoportok is elérhetők, valamint a hely adottságainak kihasználása, például a moziba érkező vendégek kiszolgálása. Az étterem alkalmas lehet rendezvények lebonyolítására is, így további bevételek generálhatók. A kínálattal már most széles közönséget céloznak, hiszen a magyaros, házias jellegű ételektől kezdve az egészséges opciókon át széles a választék, így véleményem szerint kiemelkednek a helyi versenytársak közül. A másik nagy versenyelőnyt a szolgáltatások széles skálája jelenti, amivel meggyőzhetik a fogyasztókat. Napjainkban elengedhetetlen a fogyasztók bevonása, így ilyen jellegű tevékenységekre is adok javaslatot. A helyi kooperációk szintén vonzóak lehetnek a vendégek számára, mivel vidéken a lokálpatriotizmus erős jelenség, így a helyi termelőket, akár borászokat be lehet vonni tematikus programok szervezésébe. A helyi kooperációkat más aspektusból tekintve is figyelhetjük, így a helyi nagy vállalatokkal kötött együttműködésekkel kiküszöbölhető a mennyiségi tervezések problémája, amivel kevesebb felesleget termelhetnek, valamint biztos bevételi forrást jelent. A hely adottságai, valamint a szakmai háttér mind lehetőséget biztosítanak arra, hogy a versenytársak közül további szolgáltatásokkal kiemelkedjenek, ezért is említem ezt többször dolgozatomban. A változó világpiaci helyzet mind olyan problémát okoz a vállalkozás mindennapjaiban, amiket erős, lojális vendégkörrel és nagy volumenű rendelésekkel lehet orvosolni, ehhez pedig a marketingeszközök kiváló segítséget nyújtanak.             Úgy gondolom, hogy dolgozatom eredményeit és javaslatait gyakorlatias szempontok szerint határoztam meg, ezáltal könnyedén megvalósíthatóak, amennyiben a menedzsment elfogadja azokat. Összességében remek adottságai vannak az étteremnek mind fizikai kilétét, mind emberi erőforrásait tekintve, amikből ígéretes jövőt lehet kovácsolni. Bízom benne, hogy szakmai gyakorlatom alatt felhalmozott megfigyeléseim és korábbi munkatapasztalataim integrálásával hasznos ötleteket adtam az étterem további fejlesztéséhez és hamarosan kultikus hellyé válhat a helyi közönség számára akár több fogyasztói réteget is kiszolgálva.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Fekete-Frojimovics Zsófia
Belső
egyetemi docens; Vendéglátás Tanszék; KVIK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: 7P modell, gasztronómia, iparágelemzés, marketing, stratégiai marketing, SWOT-elemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 25. 17:11
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 25. 17:11

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet