Tóth Gábor Bálint (2022) Makrokörnyezet szerepe a marketing mix kialakításában, egy árutermelő, értékesítő és szolgáltató kisvállalkozás vonatkozásában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Makrokörnyezet szerepe a marketing mix kialakításában, egy árutermelő, értékesítő és szolgáltató kisvállalkozás vonatkozásában.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A projektmunkámat az makrogazdasági tényezők marketing mixre gyakorolt hatását vizsgáltam a gyakorlati helyemet jelentő cégre vonatkozóan. Mivel egy olyan kis cégnél voltam gyakorlaton, ami országos láncokkal is együttműködik így több szempontból is rálátást tudtam szerezni a témára. Az elején elméletben felvázoltam a makro tényezőket és marketing mix elemeket, annak érdekében, hogy egyértelművé tegyem miről is fog szólni a projektmunka. Itt megemlítettem a STEEP elemzést és a különböző környezeti tényezők marketingre gyakorolt hatását. Ezt követően röviden ismertettem a céget és annak tevékenységét, amin keresztül majd az összefüggéseket szemléltetem. Ezt követően a különböző tényezőkön keresztül sorban haladva, szemléltettem, hogy a gyakorlatban milyen hatással vannak a marketing mix elemeire. A primer információk adatgyűjtésére mélyinterjút alkalmaztam. Két interjú is készült a cég vezetőjével Tóth Zoltánnal. Az interjúk során kitértünk többek között a cég célközönségére, az alkalmazott marketing eszközeikre, a jó munkaerő fontosságára, a Covid 19 vírus hatásaira az ágazaton belül, az infláció hatásaira, illetve különböző technikai és környezeti, valamint jogi tényezők hatásaira is. Megtudtam, hogy ezen tényezők hogyan tudják befolyásolni a termék és árpolitikát és hogy mik a legjobb módszerek az ehhez való alkalmazkodáshoz. Képet kaptam a hazai dísznövény piacról és annak alakulásáról is. ezen ismereteket felhasználva, már elég rálátásom lett a témára ahhoz, hogy gyakorlati példákkal alátámasztott összefüggéseket tárjak fel a makrokörnyezeti tényezők és a marketing mix elemek között. Mivel szinte a teljes értékesítési szezont lefedte a gyakorlati időm, így minden hatást és amiatt bekövetkező változást közvetlenül átélhettem, és a lehető legaktuálisabb adatokat tudtam felhasználni a projektmunkámhoz. Végül a felszedett ismereteimet és a már meglévő, tanult ismereteimet felhasználva, igyekeztem javaslatokat tenni a cég jövőjét illetően.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, 7P modell, alapfogalmak, makrogazdaság, makrokörnyezet |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Júl. 25. 17:10 |
Utolsó módosítás: | 2022. Júl. 25. 17:10 |
Actions (login required)
Tétel nézet |