Tóth Petra (2022) A magyar lakosság belföldi utazási szokásainak változása 2016-2021 közötti időszakban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Tóth_Petra_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (653kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat témája a magyar lakosság utazási szokásai, és azok változása a belföldi piacon 2016-2021 közötti időszakban. A témaválasztás egyik fő szempontja a téma aktualitása volt. A turizmus a világ egyik leggyorsabban fejlődő és legjelentősebb iparága, és az elmúlt néhány évben hatalmas változásokon esett át az iparág. Egyik végletből hirtelen a másikba sodródott, hiszen a pandémia előtt nagyon sok helyen az „overtourism” jelenséget lehetett megfigyelni, majd hirtelen a járvány hatására szinte teljesen megszűnt a turizmus. A dolgozat írásának célja, hogy az író válaszokat találjon a témával kapcsolatban felmerült kérdésekre a szakmai kutatatáson keresztül. Az író választ keres arra a kérdésre, hogyan változott a magyar lakosság utazási szokásai a vizsgált időszakban és melyek azok a tényezők, amelyek befolyásolják az embereket az úticélok, a szálláshelyek kiválasztásában. A kutatás során az író feltérképezi, hogy a közösségi média hogyan reformálta meg az utazási szokásokat, valamint célja megvizsgálni az utazási irodák szerepét napjainkban. Továbbá választ szeretne kapni arra, hogy a COVID-19 járvány milyen hatással volt a belföldi turizmusra, a turisták fogyasztói magatartására és mi várható a pandémia lecsengése után. A fő kutatási kérdés a következő: Mely tényezők változtak 2016-2021 között a belföldi turizmusban? E fő kutatási kérdés kibontását segítik a következő alkérdések: Korábban az utazók milyen szolgáltatásokat vettek igénybe egy utazás megszervezése során és ez hogyan változott meg napjainkban? Minek köszönhető a belföldi turizmus növekvő népszerűsége? Milyen szerepet tölt be az utazás az emberek életében manapság? Hogyan befolyásolta a pandémia a belföldi turizmust? A szakdolgozat elméleti részében az író bemutatja, hogy milyen feltételek szükségesek az utazási kereslet megjelenéséhez és, hogy manapság milyen szerepet tölt be az utazás az emberek életében. Ezt követően az író ismerteti a Social Media-t, mint marketing platformot, majd pedig szó esik az influencerekről, illetve az influencer marketingről egyaránt. A szakdolgozat szemlélteti az egyéni utazásszervezés, illetve az utazási irodák adta előnyöket is. Végezetül pedig bemutatásra kerülnek a belföldi utazási trendek. Az utazási szokásokkal kapcsolatos kutatáshoz használt módszer az online kérdőív készítés, mely online felületen, közösségi oldalakon kerül megosztásra, hogy minél több emberhez eljusson, illetve, hogy ne csak az író korcsoportjából érkezzenek a kitöltések. A kérdőív kizárólag zárt kérdéseket tartalmaz. A rendelkezésre álló idő miatt az adatgyűjtés kényelmi mintavételt alkalmaz. A többi információ szekunder kutatás útján, egyrészt könyvekből, turisztikai szaklapokból, és az interneten elérhető kiadványokból került összegyűjtésre.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | belföldi utazások, közösségi média, utazási irodák, utazási szokások, utazásszervezés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Júl. 25. 17:10 |
Utolsó módosítás: | 2022. Júl. 25. 17:10 |
Actions (login required)
Tétel nézet |