A gyorsan fejlődő digitalizált kereskedelem hatása a vásárlói élményre

Németh Zsombor Jenő (2022) A gyorsan fejlődő digitalizált kereskedelem hatása a vásárlói élményre. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of A gyorsan fejlődő digitalizált kereskedelem hatása a vásárlói élményre.pdf] PDF
A gyorsan fejlődő digitalizált kereskedelem hatása a vásárlói élményre.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (698kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat a rendkívül gyorsan fejlődő elektronikus kereskedelem hatásait vizsgálta a fogyasztói élmény színvonalának változására vonatkozóan. Ma az internet térnyerése egyre jelentősebb és az emberek életének minden szegmensére kihat. A technológia fejlődése egyre gyorsabb, amihez a társadalomnak is alkalmazkodnia kell. Ennek a változásnak a következtében átformálódtak és folyamatosan változnak a fogyasztói szokások. Napjainkban a digitalizált kereskedelemnek köszönhetően az interneten keresztül pár kattintással és bárhonnan meg lehet rendelni mindent, amire szükségünk van és ez már természetessé vált számunkra, így cégeknek a vevők megnyeréséhez újabb és újabb fejlesztéseket kell eszközölnie. Erre azért van szükség, mert az elektronikus kereskedelem piacán egyre nagyobb a verseny és a cégeknek a hosszútávon történő fennmaradásért fel kell tudniuk kelteni a fogyasztók figyelmét újra és újra valamilyen eszközzel. Ennek okán egyre jobban előtérbe helyezik a vállalkozások a pozitív vevői élményt, tehát egyre nagyobb figyelmet fordítanak arra, hogy a fogyasztó, amikor kapcsolatba kerül az adott céggel, minden téren pozitív élményben részesüljön. Ez egy meglehetősen komplex kérdéskör, amely a szakdolgozat megírása során a következő kettő hipotézisre szűkült: az első hipotézis azt állítja, hogy a gyorsan fejlődő digitalizált kereskedelem változása által egyre magasabb a fogyasztói élmény színvonala. A második hipotézis pedig azt mondja ki, hogy a kínálati oldalról történt megváltozott fogyasztói élmény nyújtása által a vásárlási szokások is átalakultak, az ügyfelek kevésbé toleránsak a vásárlási folyamat alatt fellépő nehezítő tényezők esetén. A szakirodalomkutatás és a saját empirikus kutatás elemzése után a fenti tudományos felvetések alátámasztásra kerültek.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kozák Tamás
Belső
egyetemi docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, e-kereskedelem, elektronikus vásárlás - online vásárlás, fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, fogyasztói trendek, kérdőíves felmérés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 25. 17:10
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 25. 17:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet