A gyorsan fejlődő digitalizált kereskedelem hatása a vásárlói élményre

Németh Zsombor Jenő (2022) A gyorsan fejlődő digitalizált kereskedelem hatása a vásárlói élményre. Faculty of Commerce, Catering and Tourism.

[thumbnail of A gyorsan fejlődő digitalizált kereskedelem hatása a vásárlói élményre.pdf] PDF
A gyorsan fejlődő digitalizált kereskedelem hatása a vásárlói élményre.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (698kB)

Abstract

A szakdolgozat a rendkívül gyorsan fejlődő elektronikus kereskedelem hatásait vizsgálta a fogyasztói élmény színvonalának változására vonatkozóan. Ma az internet térnyerése egyre jelentősebb és az emberek életének minden szegmensére kihat. A technológia fejlődése egyre gyorsabb, amihez a társadalomnak is alkalmazkodnia kell. Ennek a változásnak a következtében átformálódtak és folyamatosan változnak a fogyasztói szokások. Napjainkban a digitalizált kereskedelemnek köszönhetően az interneten keresztül pár kattintással és bárhonnan meg lehet rendelni mindent, amire szükségünk van és ez már természetessé vált számunkra, így cégeknek a vevők megnyeréséhez újabb és újabb fejlesztéseket kell eszközölnie. Erre azért van szükség, mert az elektronikus kereskedelem piacán egyre nagyobb a verseny és a cégeknek a hosszútávon történő fennmaradásért fel kell tudniuk kelteni a fogyasztók figyelmét újra és újra valamilyen eszközzel. Ennek okán egyre jobban előtérbe helyezik a vállalkozások a pozitív vevői élményt, tehát egyre nagyobb figyelmet fordítanak arra, hogy a fogyasztó, amikor kapcsolatba kerül az adott céggel, minden téren pozitív élményben részesüljön. Ez egy meglehetősen komplex kérdéskör, amely a szakdolgozat megírása során a következő kettő hipotézisre szűkült: az első hipotézis azt állítja, hogy a gyorsan fejlődő digitalizált kereskedelem változása által egyre magasabb a fogyasztói élmény színvonala. A második hipotézis pedig azt mondja ki, hogy a kínálati oldalról történt megváltozott fogyasztói élmény nyújtása által a vásárlási szokások is átalakultak, az ügyfelek kevésbé toleránsak a vásárlási folyamat alatt fellépő nehezítő tényezők esetén. A szakirodalomkutatás és a saját empirikus kutatás elemzése után a fenti tudományos felvetések alátámasztásra kerültek.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of Commerce, Catering and Tourism

Department

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Kereskedelem és marketing

Supervisors

Konzulens neve
Konzulens típusa
Assignment, Scientific qualification, Institution
Email
Dr. Kozák Tamás
Belső
egyetemi docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: digitalizáció, e-kereskedelem, elektronikus vásárlás - online vásárlás, fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, fogyasztói trendek, kérdőíves felmérés
SWORD Depositor: Archive User
Depositing User: Archive User
Date Deposited: 2022. Jul. 25. 17:10
Last Modified: 2022. Jul. 25. 17:10

Actions (login required)

View Item View Item