Marketingstratégiai javaslatok az Inglot szépségipari vállalat részére

Pánits Flóra Kata (2022) Marketingstratégiai javaslatok az Inglot szépségipari vállalat részére. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Projektmunka_Pánits_Flóra_Kata_O7OUHT.pdf] PDF
Projektmunka_Pánits_Flóra_Kata_O7OUHT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (761kB)

Absztrakt (kivonat)

Projektmunkám témája a Marketingstratégia kidolgozása, azon belül is: Piacelemzés és marketingstratégia kidolgozása KKV-számára. Dolgozatom célja, hogy bemutassam egy szépségipari vállalatnak az Inglot-nak a marketing stratégiáját Magyarországi tekintetben és javaslatokat téve, kutatással alátámasztva, bemutassam, hogyan lehetne azt fejleszteni, hogy még sikeresebb legyen, és jobban ösztönözze az vevőket a vásárlásra. Azért választottam ezt a témát, mert nagyon érdekesnek találom a Marketingstratégiát és izgalmas az összetétele meg a fejlesztése. Kreativitásomnak köszönhetően szeretek ki találni új dolgokat és mindig is szerettem tervezni. Az Inglot cég egy szépségipari vállalat, akik sminket és arcápolási termékeket értékesítenek a világ minden pontján, de most Magyarországi tekintetben foglalkozunk vele. Mivel nő vagyok és szeretek foglalkozni magammal és a megjelenésemmel, ezért ez a téma közel áll a szívemhez. Egy kvantitatív kutatási módszert választottam, a kérdőívkutatást. Azt vizsgáltam meg a női célcsoportok között, hogy akik ismerik a márkát, mennyire vannak megelégedve azzal, akik pedig nem ismerik, mit gondolnak arról. Első sorban a témával kapcsolatos szakirodalmat ismertetem, majd röviden bemutatom az Inglot céget és történetét. Majd végig mentem a piacelemzési módszereken. A cégen mikro és makro környezetben megvizsgáltam milyen tényezőket kell leírni. A Mikrokörnyezeti elemzéshez a Swot elemzést használtam és vetítettem le a cégre, bemutatva és kifejtve mind a négy szempontot. A Makro környezeti elemzéshez pedig a STEEP elemzést használtam. Ami a külső környezeti tényezőket mutatja be és leírtam, hogyan hathatnak a vállaltra. Majd bemutatom az Inglot cég marketingstratégiáját a 4P keretein belül és kifejtem. Egy portfólió elemzéssel zárom ezt a részt. Ez után a következő részben, elemzem a kérdőív fontosabb kérdéseit, és keresek összefüggéseket. Ezeknek az eredményeit bemutatom és leírom. A kérdésekhez illő grafikonokat beszúrtam, amiken látszódnak az eredmények. Összevetve a jelenlegi marketingstratégiáját a vállalatnak a kérdőívben kapott eredményekkel leírom, hogy hogyan lehetne fejleszteni azt és javaslatokat teszek, figyelembe véve a piaci helyzetét a cégnek. Kutatási elemzésemmel olyan stratégiai javaslatokat teszek, amelyek helyt állnák a vállaltnál és növelné az eladásokat, illetve a márkakedveltséget. Az utolsó részben összefoglalom a projektmunkámat, a meglévő eredményeket és dolgozatomban kapott eredményeket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kovács András
Belső
egyetemi docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: makro környezet, marketing, marketing terv, mikrokörnyezet, vállalkozás marketingstratégiája
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 25. 17:10
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 25. 17:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet