Iskolai ártalmak és mentális problémák a tanulók életében

Orha Nikolett (2022) Iskolai ártalmak és mentális problémák a tanulók életében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Orha_Nikolett_Szakdolgozat_Iskolai_ártalmak_és_mentális_problémák_a_tanulók_életében.pdf] PDF
Orha_Nikolett_Szakdolgozat_Iskolai_ártalmak_és_mentális_problémák_a_tanulók_életében.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (869kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban az iskolai ártalmak és mentális problémák előfordulását vizsgálom a diákok körében. Dolgozatom során bemutatom az egyes mentális zavarokat és elemzem a mentális problémákkal küzdő diákok helyzetét, valamint az iskolai zaklatás megelőzési és kezelési módszereit vizsgálom. Célom, hogy felmérjem az iskolai zaklatás és a kiközösítés helyzetét az intézményekben, valamint, hogy bemutassam mindezek jelentőségét és súlyát. Kutatásomban főként arra keresem a választ, hogy hogyan ítélik meg a pedagógusok és a diákok az iskolai bántalmazást, milyen a zaklatást megelőző és kezelő eszközök, programok helyzete az iskolában, mennyire gyakori a jelenség, valamint a mentális problémákkal kapcsolatos vélemények vizsgálata is központi kérdés. Kutatási kérdéseim megválaszolására kérdőíves módszert alkalmaztam, melyek eredményeként 186 diák és 98 pedagógus válaszaiból vontam le következtetéseimet. Kutatásom legfontosabb eredményeit összegezve megállapítottam, hogy a diákok többsége már hallott élete során az iskolai zaklatás fogalmáról, és csak kevesen vannak azok, akik nem tudják, mit jelent az iskolai bántalmazás. A prevenció szempontjából elmondható, hogy a diákok és a pedagógusok is számos jó gyakorlatot ismernek, melyeket alkalmazva esetlegesen megelőzhető a jelenség. Az is megmutatkozott, hogy egy mentális problémával küzdő diákkal hogyan bánik a többi tanuló: a pedagógusok szerint kirekesztik és elutasítják, míg a diákok szerint inkább elfogadják és támogatják őt. Arra vonatkozóan, hogy hogyan lehetne segíteni egy mentális problémákkal küzdő diákon, mindkét csoport megannyi jó módszert, ötletet tudott felsorakoztatni. A vizsgálatom alapján fontos, hogy a jelenséget ne kezeljük tabuként, beszéljünk róla, és kellően odafigyeljünk megelőzésére.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Keszei Barbara
Belső
egyetemi adjunktus; Pedagógia Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bántalmazás, iskolai zaklatás, kiközösítés, megelőzés, mentális problémák
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 25. 17:10
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 25. 17:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet