A mesterséges intelligencia megjelenése a Westend ügyfélszolgálatán keresztül

Szikora Tamás (2022) A mesterséges intelligencia megjelenése a Westend ügyfélszolgálatán keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szikora-Tamás-szakdolgozat végleges.pdf] PDF
Szikora-Tamás-szakdolgozat végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (725kB)

Absztrakt (kivonat)

Manapság kezd egyre inkább felértékelődeni az ügyfélszolgálati munkakör, mivel a mai rohanó világban mindenkinek azonnal szüksége az információra.  Ezekre képes egy mesterséges intelligencia által vezérelt okoseszköz is, de mi alapján dönt a vásárló, hogy a humán erőforrást választja segítségül, vagy a mesterséges intelligenciát. A plázák esetében a legtöbb ember számára mára már nem csak a termékek alacsony ára, vagy az aktuális leárazások játszanak fontos szerepet, hanem egyre inkább előtérbe kerül az egyes termékekhez és szolgáltatásokhoz való hozzájutási idő, ami nagyban hozzá tud járulni a vásárlói élmény kialakulásához. A legtöbb ügyfélszolgálat már telefonos szolgáltatásokat nyújt, hogy még időhatékonyabban, gyorsabban tudják megválaszolni, a fogyasztók által feltett kérdéseket, miközben a vásárlónak el sem kell hagynia az otthonát. A komolyabb cégeknél már chatbotok is alkalmazásban állnak, így humán munkaerőt sem kell alkalmaznia az adott cégnek. Dolgozatom során megszeretném ismerni a vásárlók szemével, hogy van-e igény manapság az ügyfélszolgálatokra, és azon belül is melyik típusra. A kutatás célja az, hogy felmérjem van-e igény humán munkaerőre a Westend ügyfélszolgálatán belül, ha a mesterséges intelligencia is tudná helyettesíteni azt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kozák Tamás
Belső
egyetemi docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, mesterséges intelligencia, tájékoztatás, ügyfélszolgálat, vásárlás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 25. 17:10
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 25. 17:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet