Az értékesítést elősegítő nonverbális kommunikáció

Szilasi Szonja Kata (2022) Az értékesítést elősegítő nonverbális kommunikáció. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of _Nonverbális_kommunikáció_Szilasi_Szonja_2022.pdf] PDF
_Nonverbális_kommunikáció_Szilasi_Szonja_2022.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Projektmunkám témája a nonverbális kommunikáció, és azon belül is az a része, hogy hogyan segíti elő az értékesítés folyamatát. Ezt a témát választottam, mert a gyakorlatomhoz kapcsolódik, a Luxottica Central Europe Kft.-n keresztül különböző Optic World Exclusive illetve Optic World boltokban végzem. Emellett gyakorlatom előtt is kereskedelemben dolgoztam, csak akkor nem értékesítettem, de ugyan úgy fontos volt, hogy mit érzékelnek a vevők, ha hozzám fordulnak. Dolgozatom fő témája a nem-verbális kommunikáció fontossága értékesítés során. Bemutatom a gyakorlati helyeimet és egy interjúval érzékeltetem, hogy látja a dolgokat a kollégám az Alle-ban lévő Optic Worldben. A nonverbális kommunikációval sokat hozzá tehetünk vagy akár ronthatunk is az értékesítésen, hisz mindenki figyel rá, még úgy is, ha nem tudatos Az értékesítés egy munkaművelet, amivel a vásárlókat tudjuk segíteni a választásban, el tudjuk adni a termékeinket. Ehhez járul hozzá a nonverbális kommunikáció, amivel különböző eszközökkel segítjük a kommunikációt, a megfelelő információ átadást. Kiemelek 5 fajtát, amik általánosságban elengedhetetlenek az értékesítés során, illetve bemutatom az Optic Worldben alkalmazott nem-verbális jeleket. Választ keresek arra, hogy melyik a legkiemelkedőbb a bolthálózatban tapasztalataim alapján. Napjaikban számos bolthálózat nem irányít figyelmet a nonverbális jelekre, az Optic World kiemelten ügyel a vevők felső okú kiszolgálására és a visszatérő vendégek bővítésére.Projektmunkámban kiderült mennyire fontos nem csak a hétköznapi életben, de az értékesítés során is a nonverbális kommunikáció, mennyire elő tudja segíteni a megfelelő használata a pozitív vevői élményt. Bemutattam a gyakorlati helyeimet, illetve azt, hogy ott mennyire figyelnek a nonverbális kommunikációra. Kiemeltem olyan nonverbális jeleket, amelyeket a gyakorlatom során alkalmazok, és nagyban elősegítették a munkámat. A gyakorlatnak és projektmunkának köszönhetően nagyobb betekintést nyertem az értékesítői világba, illetve abba, hogy milyen módszerekkel lehet sikeresebb, illetve abba, hogy az értékesítés célja nem a vásárlás, hanem az, hogy a vevő megtalálja a hozzá illő terméket és boldog legyen. Az Optic World és az Optic World Exclusive bolthálózatban kiemelt figyelmet szentelnek ennek a fontosságára. Tapasztalataim alapján a vevők is figyelnek arra, hogy milyen formában és módon értékesítenek az eladók, ezért az a javaslatom a többi bolt számára, amelyek még nem figyelnek erre, hogy szenteljenek rá nagyobb figyelmet, akár egy tréning keretein belül, hisz ez emeli a bolt színvonalát és a kisugárzását. Projektmunkámban az egyik értékesítő kollégám is alátámasztotta a megállapítottokat, így látszik, hogy a bolthálózaton belül mindenki figyel a nonverbális kommunikációra, így a boltok egységesek. Arra a konklúzióra jutottam, hogy sokan preferálják a nonverbális kommunikációt tudatosan alkalmazó boltokat, így sikeresnek találom a gyakorlatom során tanult értékesítési technikákat. Fontos a tudatosság az eladás során, és ösztönzöm arra az értékesítőket, hogy ők is legyenek azok. A képzések nagyon fontosak a boltokon belül, amilyet én is kaptam, de a munkanapokon kívül az önképzés is nagyon fontos, hiszen a bolt csak tanítani tud, de az értékesítő is kell a megfelelő alkalmazáshoz.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Merliot-Almássy Eszter
Belső
főiskolai docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: emberi kommunikáció, értékesítés, kommunikációs eszközök, nem verbális kommunikáció, termékértékesítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 25. 17:10
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 25. 17:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet