A marketingkommunikáció jelentősége és eszközei a B2Sky utazási iroda példája kapcsán

Mészáros Péter Pál (2022) A marketingkommunikáció jelentősége és eszközei a B2Sky utazási iroda példája kapcsán. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Mészáros_Péter_Pál_Foszk_Projektmunka.pdf] PDF
Mészáros_Péter_Pál_Foszk_Projektmunka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A turizmus az egyik legnagyobb szolgáltatási szektor a világon. Sok területe létezik, amelyet számos ponton megvizsgálhatunk. Ebben a világban sok szereplő létezik. Az utazók, vagy pontosabban a fogyasztók egyfajta élményt szeretnének átélni. A turizmus, kutatási terü-letként való megjelenéséről az 1960-as évektől tudunk beszélni. A turizmus világa egy összetett rendszer, ahol több tudományágat fedezhetünk fel. Nemcsak több tudományága van, hanem több területe is. Megemlíthetjük a területben a szállodákat, utazási irodákat, rendezvényszerve-zést, non profit cégeknek a működését. Ebből az óriási szeletből az utazási irodával foglalko-zom, hiszen ott töltöttem a szakmai gyakorlatomat és a dolgozatomnak is ez a fő csapás iránya. A turizmusban a marketingnek igen fontos szerepe van. Egy szolgáltatást ugyanolyan fontos értékesíteni, mint egy terméket. Ezért határoztam el, hogy az utazási iroda marketingkommu-nikációjának jelentőségét, eszközeit és hatékonyságát vizsgálom meg.Ebben a világban fontos az alapfogalmakat áttekinteni és a háttértörténetet tisztázni (utazó, uta-zási iroda, kiránduló, turista, turizmus marketingkommunikáció, online marketing, fogyasztói trendek). A dolgozatomat a B2Sky utazási irodán keresztül mutatom be. A kutatásom primer illetve szekunder forrásra épül. A primer, azaz az elsődleges kutatás által szerzett információ a cégvezetővel lefolytatott interjú. A másodlagos forrásom, azaz a szekunder forrás, a különböző szakirodalmak, prezentációk, cikkek áttekintése és feldolgozása. A projektmunkám a beveze-téssel kezdődik, utána a marketingkommunikációval, cégbemutatással, reklámtevékenységgel, primer kutatással, ajánlással folytatódik. Végül az összefoglalással, a felhasznált irodalommal, és az internetes forrással zárul.További célom, hogy megtudjam, milyen lépéseket lehet tenni a sikeresség érdekében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Sipos Erika
Belső
Mestertanár; Turizmus Tanszék; KVIK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: marketing, marketingkommunikáció, reklám, turizmus, utazási iroda
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 25. 17:10
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 25. 17:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet