Munkácsi Noémi (2022) Konfliktuskezelés SAP vállalatirányítási rendszer bevezetésénél. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Munkacsi_Noemi_OPJ9CC_THMHHV_szakdolgozat_kész.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Gyártó, kereskedelmi vagy szolgáltató cégben elhelyezkedett munkavállalók többségének valamilyen, a szaknyelvben ERP-rendszernek[1] emlegetett, vállalatirányítási rendszerben szükséges dolgoznia, mely az információtechnológia fejlődésével az utóbbi évtizedek elkerülhetetlen velejárója. Ezek az információs rendszerek olyan hardver- és szoftver eszközök, melyek a szervezeti adatok valós időben történő koordinálását, feldolgozását és tárolását végzik, és melyek segítségével a teljes vállalati tevékenység lefedhető a beszerzéstől kezdve a pénzügyi tranzakciókon, logisztikai folyamatokon keresztül egészen az értékesítésig. Egy új vállalat alapításakor elkerülhetetlen döntési pont annak meghatározása, hogy a cég tevékenysége milyen rendszerben legyen kezelve. Emellett pedig gyakori jelenség, hogy már működő cég esetén a cégvezetés a korábban használt informatikai rendszer cseréje mellett dönt. Ennek több oka lehet: előfordul, hogy egy nemzetközi cég anyavállalata kényszeríti rá leányvállalatait egy új szoftver bevezetésére, vagy másik példát említve, a cég fejlődése teszi ezt szükségszerűvé, amit adott esetben a régi szolgáltató nem tud lekövetni. Az elmúlt 15 évben, nagyvállalati közegben eltöltött éveim alatt az egyik piacvezető vállalatirányítási rendszert, az SAP-t ismerhettem meg. E tudást pedig az elmúlt három évben SAP-tanácsadóként mélyítettem, gazdagítva azzal a személyesen szerzett tapasztalattal, hogyan lehet a rendszert egyes hazai vállalatok működésébe integrálni. Bártan kijelenthető, hogy minden változás stresszel jár, egy vállalatirányítási rendszer bevezetése és cseréje pedig elképzelhetetlen kisebb-nagyobb, külső és belső konfliktus nélkül.Szakdolgozatom első számú célja az, hogy a vállalatirányítási rendszer bevezetésekor jellemző konfliktusokat körbejárja, és olyan megoldást kínáljon a folyamat szereplőinek (projektvezetésnek és projekttagoknak), amivel a konfliktusos helyzetek, ha nem is elkerülhetők, de mérsékelhetők. A dolgozat tartalmi részét a konfliktuskezelésre fókuszálva két fő egységre bontom a munkafolyamat szakaszaihoz igazodva: (1) a kialakítás fázisra, melyben a projektre kinevezett szereplők, azaz a vállalati dolgozók és SAP-tanácsadók felmérik a modulokra szedett munkafolyamatokat, egy koncepciót alakítanak ki és annak megfelelően valósítanak meg; (2) a „golive” fázisra, amikor a rendszer egy előre meghatározott napon életre kel, valamint ezzel egybekötve a támogatás fázisára, amikor a munkatársak az új rendszert használják, de még szükségük van a tanácsadói támogatásra.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | záródolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | ERP rendszerek, integrált vállalatirányítási rendszer, konfliktuskezelés, mentálhigiénia, SAP |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Júl. 25. 17:10 |
Utolsó módosítás: | 2022. Júl. 25. 17:10 |
Actions (login required)
Tétel nézet |