A Budapest Park marketing kommunikációja

Khell Bendegúz Ádám (2022) A Budapest Park marketing kommunikációja. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Khell Bendegúz_szakdolgozat.pdf] PDF
Khell Bendegúz_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatot azzal a céllal készítettem, hogy a Budapest Park marketingkommunikációs tevékenységeit felmérjem és ismertessem, valamit, hogy a potenciális vendégkörének véleményét megismerjem a vállalat kommunikációs eszközeinek hatékonyságát illetően. Továbbá célom volt a hazai koncert- és fesztiválszervezői szektor rövid bemutatása és a szervezet versenytársainak ismertetése. A cég kommunikációs eszközeinek bemutatásán felül célom volt, hogy a marketingtevékenységek és egyéb üzemelési folyamatokra is fejlesztési javaslatokat tegyek. A választásom azért esett a Budapest Park szórakozóhelyre, mert a szakmai gyakorlatom a cégnél töltöttem el, majd utána én magam is a zenei iparágban helyezkedtem el, ezért mindenképpen hasznosnak véltem áttekinteni a jelenlegi piaci folyamatokat. A dolgozat első felében bemutattam a hazai koncert- és fesztiválszektor jelenlegi szereplőit és a munkafolyamatok ügymenetét. A bemutatásához hozzátartozott az iparág gazdasági, kulturális és turisztikai jelentőségének ismertetése, majd öt népszerű hazai fesztivál elemzése. A dolgozatom további részében elhelyeztem a Budapest Park szórakozóhelyet a koncertszervezői piacon és ismertettem versenytársainak működését. Az általam vizsgált szervezetet üzemeltető cég bemutatása után a vállalat marketingkommunikációs tevékenységeit vizsgáltam a 7P, SWOT analízis és a BCG-mátrix eszközein keresztűl.  A marketingkommunikációs eszközök bemutatása során kitértem a cég facebook és instagram oldalának bemutatására és elemzésére is.Az online világ térhódítása rendkívül érdekesen alakítja át a marketingkommunikáció lehetőségeit és használatát. Az állandó változások miatt a kommunikációs alaphelyzet is folyamatosan alakul és új eszközök jelennek meg. A szervezet működéséből adódóan az nem is lehet kérdés, hogy az online jelenlét rendkívül felértékelődött, ezért, ha releváns szeretne maradni a fogyasztók körében követnie és alkalmaznia kell a változó trendeket.Fontos megemlíteni a már bevált kommunikációs módszereket is, hiszen a klasszikus eszközök nélkül romlana a marketing hatékonysága, sőt egyes célközönségek tekintetében még a hagyományos elemek jelentik a döntő faktort a vásárlás ösztönzésben. Kiemelten fontos a kommunikáció a szolgáltatások esetében is, hiszen előzetes kipróbálásra nincs lehetőség, ezért nélkülözhetetlenek a közérthető és bemutató jellegű üzenetek. Ebből következik, hogy a leghatékonyabb megoldás egy szórakozóhely esetében a minél összetettebb kommunikációs mix használata.A primer kutatásom kérdőíves személyes megkérdezéssel történt, amely során 147 fős minta gyűlt össze rendelkezésemre. A kérdőíveket személyesen a helyszínen töltettem ki a vendégekkel. Elsődlegesen fontosnak tartottam megvizsgálni a jelenlegi szórakozási szokásokat és a Budapest Park piaci szerepét megmérni a vendégek körében. Ezután általános kérdések segítségével vizsgáltam meg a válaszadók közösségi média szokásait és a szervezet marketingkommunikációs eszközeinek hatékonyságát. A kérdőívek elemzése során kiderült, hogy a válaszadók jellemzően gyakran járnak koncertekre és a legtöbben már visszatérő vendégek a Budapest Park tekintetében. A válaszokból továbbá megtudjuk, hogy sokan az online felületeken és ismerősöktől értesülnek az eseményekről, illetve jelentős az elővételes online jegyvásárlók száma is a kitöltők között. A megkérdezettek többsége ismerte a Budapest Park jelmondatát és a legtöbben követik is a márkát valamilyen közösségi oldalon. A levont következtetések alapján javaslatokat tettem a kommunikációs eszközök hatékonyságának növelése érdekében és a vállalat által nyújtott szolgáltatásokra is új ötleteket gyűjtöttem. Az elméleti megalapozottsághoz különböző szakirodalmakat használatam fel. A témához kapcsolódóan az írásomat nyilvánosan elérhető adatok összehasonlításával és elemzésével egészítettem ki, továbbá internetes portálok szak tartalmaira és a Budapest Park által megadott információkra is támaszkodtam. Bízom benne, hogy a szakdolgozatom hasznos, valamint, hogy a vállalat számára használható következtetéseket és javaslatokat gyűjtöttem.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Papp Judit
Belső
Mestertanár; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Budapest Park, Kultúrpark Kft., marketingkommunikáció, rendezvényszervezés, szórakoztatóipar
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 15. 11:26
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 15. 11:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet