Cserháti Péter Zoltán (2022) A márka hűség, árérzékenység és árrugalmasság hatása a Cserháti és Társa Kft példáján keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Cserhati_Peter_Zoltan_A_márka_hűség,_árérzékenység_és_árrugalmasság_hatása_a_Cserháti_és_Társa_Kft_példáján_keresztül.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A kutatási kérdéseim, melyekre választ szeretnék találni az lett, hogy a kiválasztott termékek mennyire ár érzékenyek? A következő kérdésem, hogy a márkahűség mekkora hatással van a termékek eladására? És így jön az utolsó kérdés, hogy az árváltozás mekkora hatással van más termékek keresletére? Ezt egy céges adatbázis elemzésével válaszoltam meg, amely érinti a korrelációs kapcsolatok elemzését, a termékek kereszt-árrugalmasságát és árrugalmasságának vizsgálatát. Ezek okait pedig fókusz csoporttal tártam fel. A kutatás jelentősebb eredményei, hogy a márka hűség jelentősen jelen van a fogyasztókban. Több termék esetében az árérzékenység ellenére nem váltottak terméket. A vizsgált chipsek és Milka csokoládé kereslete között összefüggés mutatható ki. Valamint megválaszolatlan kérdés maradt, miért helyettesítő terméke a Coca-cola a Milka csokoládénak.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | árrugalmasság, fókuszcsoport, kereslet, kereszt-árrugalmasság, korreláció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Júl. 15. 11:26 |
Utolsó módosítás: | 2022. Júl. 15. 11:26 |
Actions (login required)
Tétel nézet |