Dél-Korea kulturális turizmusa

Király Vivien Julianna (2022) Dél-Korea kulturális turizmusa. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Király_Vivien_Szakdolgozat.pdf] PDF
Király_Vivien_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban szerettem volna bemutatni Dél-Korea kulturális turizmusát a k-pop, k-drámák, és a koreai gasztronómia tekintetében és előtérbe helyezésével. A turizmus nem csak a desztinációra kiható tényező, hanem a desztinációs helyen élő emberek mindennapjára is hatást gyakorol. Dél-Korea sokszínű és régre nyúló kultúrával rendelkezik. Sokszínű kultúrájának köszönhetően számos turistát vonzott már az évek során, amit a turistaérkezések folyamatos növekedése is bizonyít. Napjainkban egyre nagyobb népszerűségnek örvendő jelenség a k-pop, vagyis koreai popzene, már nem csak Ázsiában, hanem a világ egész területén. Nem csak szórakoztatás szempontjából jelentős, hanem fontos szerepet játszik nem csak a dél-koreai gazdaságban, hanem a turizmusban is.  A koronavírus megjelenése negatív hatást gyakorolt az összes országra, és az egyik legjobban érintett szektor kétségkívül a turizmus volt. Ezért is elemzem, mind a koronavírus megjelenése előtti, mind a pandémia alatti, illetve jelenlegi adatokat is.  Ennek fényében szerettem volna vizsgálni Dél-Korea turizmusát és gazdaságát is, vajon milyen hatással és milyen mértékkel van eznek jelenlétére. Célom, hogy megismertessem a koreai kulturális turizmus egy olyan szektorát, mely a koreai zene- és filmiparra irányuló szektora, részletesen kitérve a k-popra, k-drámákra, és a koreai konyhaművészetre. Gazdasági kutatás keretein belül arra is kitérek milyen összefüggés van a koreai hullám, a marketing és a gazdaság között. A kutatás alatt többek között megvizsgáltam a turisztikai attitűdök egy primer kutatás segítségével, és az utazási hajlandóságot is, szintén ugyanazt a módszert alkalmazva. Fontosnak tartom, hogy felmérjük azoknak a turistáknak az igényeit, akik a kulturális turizmus motivációjából látogatják meg Dél-Koreát, és ennek függvényében kialakítani a kínálatot, hogy az kedvezően hasson a desztinációra, turizmus és gazdaság szempontjából egyaránt. Kutatási kérdéseim közé tartoznak: K1: Hogyan hatott a koreai hullám a turizmusra és a dél-koreai gazdaságra? K2: Milyen célcsoportban figyelhető meg a koreai hullám miatti utazás és milyen utazási hajlandóságok figyelhetők meg? K3: Milyen marketingeszközöket használ Dél-Korea a kulturális és kreatív ipar együttműködésével?

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Schultz Éva
Belső
egyetemi tanársegéd; Turizmus Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Dél-Korea, Hallyu, k-dráma, k-pop, kulturális turizmus
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 15. 11:26
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 15. 11:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet