A Porsche piaci pozíciójának elemzése

Hegedűs Laura Anna (2022) A Porsche piaci pozíciójának elemzése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Hegedűs-Laura-projektmunka-2022 1.pdf] PDF
Hegedűs-Laura-projektmunka-2022 1.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (809kB)

Absztrakt (kivonat)

Összefoglalásképp egy igen sikeres autóról és cégről beszélhetünk, legyen szó eladási rátáról vagy ügyfél elégedettségről vagy bármilyen más témáról. A piacon egyértelműen a luxus szegmensben is teljes mértékben megállja a helyét. Olyan autót, mint a Porsche, hogy egyben családi autó és akár sportkocsi is, nem sok márka mondhatja el magáról, hogy ők is büszkélkedhetnek ilyennel. Minden korosztály megtalálja a saját magához illőt, ha az árát nem tekintjük, mivel elég borsós. A két évvel ezelőtt megjelent újfajta koronavírus gyökeresen megváltoztatta mindennapjainkat és hatásai befolyással voltak a világgazdaság alakulására. Az autóipar is megszenvedte a pandémia hatásait, gyárak álltak le, sok embert küldtek, így a termelés is megcsökkent. A kereslet se volt olyan intenzív, mint a vírus előtt. Egy ideje a chip hiánnyal is küzd világszerte az autógyártás, amiből Magyarország mostanra kezd kilábalni. A rövid bevezető után bemutattam magát a Porsche kereskedelmi Kft-t. kitértem még a teljes autóipar bemutatására, azon belül szegmentáltam, majd a luxus autóipar szegmentációjáról írtam, amibe a Porsche is besorolható. Majd a témám fő részéhez értem el, amikor is a szegmentálást, célpiac kiválasztását és a pozícionálást dokumentáltam. Itt elsődlegesen a teljes piac szegmentációjáról írtam, meghatároztam a saját piacát a Porschénak. A továbbiakban fejtettem ki a  szegmenssel kapcsolatos stratégiát is és a vásárlói szegmentációt.. Végül a fő részben utolsóként a piaci pozíciót vettem alapul a Porschénál. Elrugaszkodva a témától kifejtettem, hogy a mai világban mennyire figyel a környezetére a Porsche az autók gyártása során, itt a végére innovációs témát is hoztam, majd következtetést vontam ebből. A legvégén pedig az interjú leírására került sor.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Sarkadi Katalin
Belső
Mesteroktató; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: célpiac, fogyasztók vizsgálata, piaci pozíció, piacszegmentáció, vásárlók szegmentálása
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 15. 11:25
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 15. 11:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet