Hegedűs Laura Anna (2022) A Porsche piaci pozíciójának elemzése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Hegedűs-Laura-projektmunka-2022 1.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (809kB) |
Absztrakt (kivonat)
Összefoglalásképp egy igen sikeres autóról és cégről beszélhetünk, legyen szó eladási rátáról vagy ügyfél elégedettségről vagy bármilyen más témáról. A piacon egyértelműen a luxus szegmensben is teljes mértékben megállja a helyét. Olyan autót, mint a Porsche, hogy egyben családi autó és akár sportkocsi is, nem sok márka mondhatja el magáról, hogy ők is büszkélkedhetnek ilyennel. Minden korosztály megtalálja a saját magához illőt, ha az árát nem tekintjük, mivel elég borsós. A két évvel ezelőtt megjelent újfajta koronavírus gyökeresen megváltoztatta mindennapjainkat és hatásai befolyással voltak a világgazdaság alakulására. Az autóipar is megszenvedte a pandémia hatásait, gyárak álltak le, sok embert küldtek, így a termelés is megcsökkent. A kereslet se volt olyan intenzív, mint a vírus előtt. Egy ideje a chip hiánnyal is küzd világszerte az autógyártás, amiből Magyarország mostanra kezd kilábalni. A rövid bevezető után bemutattam magát a Porsche kereskedelmi Kft-t. kitértem még a teljes autóipar bemutatására, azon belül szegmentáltam, majd a luxus autóipar szegmentációjáról írtam, amibe a Porsche is besorolható. Majd a témám fő részéhez értem el, amikor is a szegmentálást, célpiac kiválasztását és a pozícionálást dokumentáltam. Itt elsődlegesen a teljes piac szegmentációjáról írtam, meghatároztam a saját piacát a Porschénak. A továbbiakban fejtettem ki a szegmenssel kapcsolatos stratégiát is és a vásárlói szegmentációt.. Végül a fő részben utolsóként a piaci pozíciót vettem alapul a Porschénál. Elrugaszkodva a témától kifejtettem, hogy a mai világban mennyire figyel a környezetére a Porsche az autók gyártása során, itt a végére innovációs témát is hoztam, majd következtetést vontam ebből. A legvégén pedig az interjú leírására került sor.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | célpiac, fogyasztók vizsgálata, piaci pozíció, piacszegmentáció, vásárlók szegmentálása |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Júl. 15. 11:25 |
Utolsó módosítás: | 2022. Júl. 15. 11:25 |
Actions (login required)
Tétel nézet |