GEOX Hungary Kft. vállalati stratégiái a közösségi médiában

Likker Boglárka (2022) GEOX Hungary Kft. vállalati stratégiái a közösségi médiában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Projektmunka_Likker Boglárka_DU454X.pdf] PDF
Projektmunka_Likker Boglárka_DU454X.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Fontos megemlíteni, hogy a magyarországi részleg nem annyira tevékeny a közösségi médiában, mint az olaszországi nagyvállalat. De lehetőség szerint próbálja fejleszteni a marketingkommunikációját. Ez egyáltalán nem jelent problémát, mivel a nagyvállalat számos online felületen jelen van és napi szinten posztol, újabbnál újabb termékekről, technológiákról vagy akár kedvezményekről. A legnépszerűbb platformok napjainkban: Facebook, LinkedIn, Google+, YouTube, Instagram, Pinterest, Twitter, Blogger. Az előbb felsorolt platformok mindegyike más-más marketing és kommunikációs stratégiát igényel, mindegyiknél más közönség, célcsoport érhető el. A projektmunkámban részletezve bemutatnám ezeket a felületeket, hogyan is lehet használni és mi az előnye egyes médiumoknak.  Gyakornoki feladatok A cégnél töltött idő alatt rengeteget tanultam a kommunikációról és az emberi viselkedésről. Megtanultam használni különböző marketingkommunikációs eszközöket, melyek a jövőben segítségemre válhatnak. Rálátásom nyílt több területre is: a vásárlókkal való kommunikációra akár személyesen akár online, a POP és a POS rendszerek alkalmazására, az Omnichannel vásárlások egyes szakaszaira és természetesen a különböző értékesítési módokra. Marketingkommunikáció szempontjából a Google My Business, WestendApp, a B2B és a B2C modellek alkalmazásáról tanultam a legtöbbet. A munkám folytán leginkább a következő folyamatokban vettem részt: 1.     Omnichannel szakaszainak nyomon követése: Click and collect folyamatok: A UPS futár hozza az üzletbe ezeket a megrendeléseket, melyeket a PDA használatával tudunk a rendszerben rögzíteni. Ha a rögzítés sikeres volt a vásárló email-en keresztül kap egy visszaigazolást és egy PIN kódot. Ezután bejön az üzletbe, és a rendelt csomagot átadjuk a PIN kód segítségével az online rendszerben és személyesen is. Return in store, ha a rendelt termék valamilyen oknál fogva nem felelt meg a vásárlónak (általában mérethiba) 14napon belül hordatlan állapotban lehetősége van a visszaküldésre. Ebben az esetben a vásárló otthon generál egy PIN kódot és kiválasztja, melyik üzletben szeretné bevinni a terméket. Ha nem generál PIN kódot természetesen az üzletben ezt mi is meg tudjuk csinálni. Ennek minimális átfutási ideje lehet. Ilyenkor a vásárló a pénzét utalás útján kapja vissza. Return to HQ (head quarter), mi erre az RRE rövidítést használjuk. Itt a lényeg az, hogy a terméket mi visszavettük, a vásárló pedig 2-3 munkanapon belül mindenképpen megkapja a rendelt termék árát. Mindegy, hogy az üzletből mi mikor küldjük vissza Olaszországba. Online rendelés esetén, ha garanciális probléma adódik és panaszt tesznek, elsősorban az olasz vezetőséggel kommunikálunk. Ezt ritka eset, de meg lehetne oldani egyszerűbben is az ügyintézést. Az üzletben való értékesítés során olyan helyzetekben amikor nincs méret, vagy szín, tökéletesen tudjuk alkalmazni a táblagépes értékesítést, amit egyszerűen csak beküldünk a kasszába és máris NAV-os blokk készül róla. És végül a paperless, a legújabb funkció, amin most kezdtek el dolgozni így egyelőre még nem lépett életbe, de pár hónapon belül elkészül a végleges verzió. Lényege, hogy papír nélküliek legyenek a folyamatok ezzel is környezetbarátabbá téve a céget. 2.     Google My Business: Üzletből való online kommunikáció a magyar vásárlók felé. Képek feltöltése a WestendApp-ra 1-2 mondatos kiegészítő szöveggel. A képeket és az angol szöveget az olasz központból küldik email-en keresztül, így nagy a kontroll ilyen téren, de minőségi képek és a legpontosabb fordítást tudjuk megosztani ezen a felületen keresztül. Feladatkörünkbe tartozik még a nyitvatartások ellenőrzése pl.: ünnepnapokon, hogy rendben legyen és ne legyen megtévesztő a vevők számára. És fontos, hogy az esetleges üzeneteket mindig figyeljük és reagáljunk rájuk. 3.     Westendapp: Mindig figyeljük a havi beszámoltót, amiben a következők szerepelnek: hányan látták a közzétett posztot, hányan követték be az oldalunkat. Átlagosan 800-1000 közötti megtekintést ér el a megosztott poszt. És érdekes, hogy egy promóciónál érezni lehet az emberek megnövekedett számát.  Továbbá feladataim közé tartozott a KPI-ok készítése (key performance index, azaz értékesítési kimutatás/statisztika). Ez általában az előző évhez egy úgynevezett „összehasonlítás”: Mennyi volt az adott nap a bevétel a tavalyihoz képest, hány ember járt az üzletben, miből mennyi eladás volt (apparel, shoes, accessories). Ezt a beszámolót nap mint nap el kell készítenünk, emellett minden hétfőn az elmúlt heti adatokat szedjük össze. Például, hogy mik voltak az adott héten a legnépszerűbb termékeke vagy mi az, aminek az eladásán javítani kell. Érintőlegesen a logisztikai terület megismeréséhez is volt alkalmam. Mivel az áru Olaszországból jön és rendszertelenül érkezik be hozzánk (nincs adott nap) így a magyar szállító cég központjával egyeztetve van az áru elosztása. Mivel az eladók nem bírják egyszerre feldolgozni a rengeteg árut, amit elküldenek hozzánk. Betanításom során megismerkedtem a B2B rendszerrel, minden hónapban 15-20. között leltárba vettük, hogy miből kell rendelni, (tisztítószerek, munkaruha, ápolószerek, árcímke, ragasztószalag stb.) mivel a készleteteket pótolni kell. A rendelést csak az adhatta le, akinek jogosultsága van hozzá, ez leginkább az üzletvezető volt. Összefoglalva a GEOX küldetése nem más, mint a minőség biztosítása környezetbarát gyártási folyamatokkal. Meggyőződésük, hogy a hosszútávú fejlődés titka az innovációkban és a fenntarthatóságban rejlik. Eladói tevékenységembe rengeteg dolog beletartozott, de szerencsére hamar beletanultam a munkába. Az atmoszféra és a környezet, tiszta és rendezett volt. A munkatársak nyitottak, barátságosak és segítőkészek voltak, így élmény volt velük dolgozni. Úgy gondolom ez a szakmai tapasztalat nagyban hozzájárult a fejlődésemhez. Dolgozói tapasztalataim alapján elmondható, hogy a GEOX Hungary Kft. próbál minél több új felületen megjelenni és kipróbálni ezek lehetőségeit, de közel sem olyan aktívan csinálják ezt, mint anyavállalata. Véleményem szerint, ha nem csak a GEOX de ha a GEOX Hungary Kft. is jelen lenne még több felületen és a magyar leendő vagy meglévő ügyfeleihez szólna jóval több bevételt és nagyobb közösséget tudnának elérni. Mivel manapság nagyon fontos a közösségi média általi kommunikáció így egy tervezett, aktív reklámkampányt kellene kialakítania, ebben az esetben a cégnek szüksége lenne egy külön erre specializálódott szakemberre, más néven social media manager-re, aki a közösségi médiában tartalmakat oszt meg és fellendíti a cég hírnevét. Így elmondható, hogy a GEOX Hungary Kft. marketingkommunikációja nem olyan sokszínű, mint olaszországi nagyvállalaté. Globális szempontból kiváló marketingkommunikációval rendelkezik a GEOX. A legnépszerűbb platformokon kivétel nélkül jelen van és természetesen aktívan ki is használja ezeket. Magyarországi marketingkommunikációja még gyerekcipőben jár. Kevésbé használja a médiumokat, de szerencsére ez bármikor fejleszthető. Szóval a kérdés már csak az, ki hogyan használja ki a lehetőségeit a közösségi média felületein keresztül. Minél tervezettebb és kifinomultabb a marketingkommunikációja egy bizonyos cégnek, annál nagyobb sikereket tud elérni a mai világban. „A közösségi média többé már nem egy trend a cégek számára, hanem maga a valóság.” (Chung-Austria 2010, 582.)

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: anyavállalat, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, közösségi média, marketingkommunikáció, SWOT-elemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 15. 11:25
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 15. 11:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet