Amanzholova Dana (2022) Female Objectification and Sexualisation In Advertising and Its Development in The Last 20 years. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Dana Amanzholova BUMFLK dissertation work.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
The purpose of this research paper is to analyze the trend of objectification and sexualization of women in advertising. Female objectification and sexualisation (FOAS) is a contentious but widely used advertising strategy. A literature review and empirical research were conducted to attain this purpose. The primary findings of a questionnaire conducted in Hungary and Kazakhstan revealed that both women and men have a negative opinion about the use of FOAS in advertising, which can affect a brand's image and even willingness to buy a product. The study also shows that all genders hold comparable views, and that neutral or female-empowering commercials are more warmly received.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | advertising, consumer behaviour, Female objectification, Female sexualisation, marketing communication |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Júl. 15. 11:25 |
Utolsó módosítás: | 2022. Júl. 15. 11:25 |
Actions (login required)
Tétel nézet |