Female Objectification and Sexualisation In Advertising and Its Development in The Last 20 years

Amanzholova Dana (2022) Female Objectification and Sexualisation In Advertising and Its Development in The Last 20 years. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Dana Amanzholova BUMFLK dissertation work.pdf] PDF
Dana Amanzholova BUMFLK dissertation work.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

The purpose of this research paper is to analyze the trend of objectification and sexualization of women in advertising. Female objectification and sexualisation (FOAS) is a contentious but widely used advertising strategy. A literature review and empirical research were conducted to attain this purpose.  The primary findings of a questionnaire conducted in Hungary and Kazakhstan revealed that both women and men have a negative opinion about the use of FOAS in advertising, which can affect a brand's image and even willingness to buy a product. The study also shows that all genders hold comparable views, and that neutral or female-empowering commercials are more warmly received.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: advertising, consumer behaviour, Female objectification, Female sexualisation, marketing communication
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 15. 11:25
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 15. 11:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet