Social Media Marketing: Az Instagram tartalmak készítésének gyakorlati megközelítése

Fodor Norbert (2022) Social Media Marketing: Az Instagram tartalmak készítésének gyakorlati megközelítése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of fodornorbert_GQCPIB_projektmunka.pdf] PDF
fodornorbert_GQCPIB_projektmunka.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Május 10..

Download (937kB)
[thumbnail of SKMBT_C364e22051017060.pdf] PDF
SKMBT_C364e22051017060.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (277kB)

Absztrakt (kivonat)

A vállalatok négy marketingcél közül választhatnak egy marketingkommunikációs kampány során. A célokat két kategóriába oszthatjuk. Az első kategória a márkaépítésre szolgál, melynek elemei az ismertség és imázs-építés. A másik kategóriába pedig teljesítmény típusú célok, a komponensei pedig a konkrét ajánlatnyújtás és a lojalitásépítés. Az Instagram esetében nem működnek jól a teljesítmény típusú célokhoz kötődő tartalmak, ezért elsősorban érdemes márkaépítésre koncentrálni. Az Instagram és általában a közösségi médiák alapját a felhasználók által gyártott tartalmak jelentik. Felhasználó alatt gondolhatunk magányszemélyekre, szervezetekre vagy vállalatokra. Négy tartalomformátum található meg a platformon. A képek, videók, kép- és videógalériák és az Instagram-történetek.  A képek átlagosan jól teljesítenek, ha elköteleződésről beszélünk, képgalériák esetében pedig még sikeresebbek tudunk lenni. A videók már megjelenésük óta jól teljesítenek a márkák számára, ez pedig az évek alatt csak egyre erősödött az algoritmus működésének köszönhetően. A történetek a legkreatívabban felhasználható tartalomtípusok. A matricák felhasználása pedig kiváló lehetőséget jelent a célközönséggel való interakcióba lépéshez. A gyakorlat bemutatása alatt három különböző iparág márkáinak különböző stratégiáról beszélhetünk. A Béresnél egy nagyon kifinomult, megtervezett, pixelenként átnézett kommunikáció valósult meg, amin nagyon sokáig dolgoztak, ezzel szemben a MEGFOSZ-nál szabadabban kezelt tartalmak, gyakran szellemes irányból megközelítve, mégis mindkettő ugyan olyan sikeres tud lenni. A Guarana pedig egy mém alapú hős létrehozásával próbálja célközösségét megfogni, miközben a tartalmak mégsem mémes hatásúak. Ez jól mutatja, az Instagramnál nincs egy jól bevált taktika vagy stratégia, ami garantálja a sikerességet. Az alap három különböző pillérre építhető: a szórakoztatásra, az edukálásra vagy az informálásra. Ezen elemek a márka kommunikációjának megfelelő feldolgozása biztosítja a marketingcélok elérését, a sikert.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
dr. Papp Vanda
Belső
főiskolai docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: közösségi média, marketing, marketingcél, tartalomkészítés, vállalat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 15. 11:25
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 15. 11:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet