Fodor Norbert (2022) Social Media Marketing: Az Instagram tartalmak készítésének gyakorlati megközelítése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
fodornorbert_GQCPIB_projektmunka.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Május 10.. Download (937kB) |
|
PDF
SKMBT_C364e22051017060.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (277kB) |
Absztrakt (kivonat)
A vállalatok négy marketingcél közül választhatnak egy marketingkommunikációs kampány során. A célokat két kategóriába oszthatjuk. Az első kategória a márkaépítésre szolgál, melynek elemei az ismertség és imázs-építés. A másik kategóriába pedig teljesítmény típusú célok, a komponensei pedig a konkrét ajánlatnyújtás és a lojalitásépítés. Az Instagram esetében nem működnek jól a teljesítmény típusú célokhoz kötődő tartalmak, ezért elsősorban érdemes márkaépítésre koncentrálni. Az Instagram és általában a közösségi médiák alapját a felhasználók által gyártott tartalmak jelentik. Felhasználó alatt gondolhatunk magányszemélyekre, szervezetekre vagy vállalatokra. Négy tartalomformátum található meg a platformon. A képek, videók, kép- és videógalériák és az Instagram-történetek. A képek átlagosan jól teljesítenek, ha elköteleződésről beszélünk, képgalériák esetében pedig még sikeresebbek tudunk lenni. A videók már megjelenésük óta jól teljesítenek a márkák számára, ez pedig az évek alatt csak egyre erősödött az algoritmus működésének köszönhetően. A történetek a legkreatívabban felhasználható tartalomtípusok. A matricák felhasználása pedig kiváló lehetőséget jelent a célközönséggel való interakcióba lépéshez. A gyakorlat bemutatása alatt három különböző iparág márkáinak különböző stratégiáról beszélhetünk. A Béresnél egy nagyon kifinomult, megtervezett, pixelenként átnézett kommunikáció valósult meg, amin nagyon sokáig dolgoztak, ezzel szemben a MEGFOSZ-nál szabadabban kezelt tartalmak, gyakran szellemes irányból megközelítve, mégis mindkettő ugyan olyan sikeres tud lenni. A Guarana pedig egy mém alapú hős létrehozásával próbálja célközösségét megfogni, miközben a tartalmak mégsem mémes hatásúak. Ez jól mutatja, az Instagramnál nincs egy jól bevált taktika vagy stratégia, ami garantálja a sikerességet. Az alap három különböző pillérre építhető: a szórakoztatásra, az edukálásra vagy az informálásra. Ezen elemek a márka kommunikációjának megfelelő feldolgozása biztosítja a marketingcélok elérését, a sikert.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | közösségi média, marketing, marketingcél, tartalomkészítés, vállalat |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Júl. 15. 11:25 |
Utolsó módosítás: | 2022. Júl. 15. 11:25 |
Actions (login required)
Tétel nézet |