Gaál-Tasnádi Eliza (2022) Influencer marketing a turizmusban Magyarországon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Tasnádi Eliza szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
eredetiségi nyil.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (340kB) |
Absztrakt (kivonat)
A fogyasztók a digitális tér felé fordulnak, amikor utazásaikról tájékozódnak; az online közösségek, a véleményező oldalak és legfőképpen az influencerek azok a platformok, amelyek befolyásolják a fogyasztók döntéseket. Az utazóknak már nem kell személyesen bemenniük egy utazásszervezőhöz, hogy tájékozódjanak a kívánt úti célról, bőven elég, ha néhány percig keresgélnek az interneten. Az internet nem csak a kívánt úti célról szóló audiovizuális tartalmak óriási tárházát kínálja, hanem olyan valódi emberek véleményét is, akik már jártak ott, és megtapasztalták azokat a szolgáltatásokat, amelyeket a fogyasztók maguk is szeretnének megtapasztalni. A mostani turisztikai trendeket követve a fogyasztók magas színvonalú információt, gyors kiszolgálást és egyedi, teljesen személyre szabott élményeket szeretnének. A fiatalabb fogyasztók nem akarnak időt tölteni egy utazásszervezőnél, hanem maguk akarják lefoglalni az üdülésüket, amely nagyobb szabadságot és gyors ügyintézést biztosít. Az utazások motivációi között megjelenik a mindennapokból való kiszakadási igény, az azonnaliság és élményszerűség keresése Emellett ezek a fiatalok (Y és Z generáció) többet költenek élményekre, mint az őket megelőző korosztály, és nem feltétlenül akarnak évente egy nagy nyaralásra költeni, hanem inkább számos rövidebb kiruccanást választanak szabadidejük és költségvetésüket figyelembe véve. Az ifjabb generáció a közösségi médiát és az influencereket részesítik előnyben, amikor tájékozott utazási döntést hoz, mivel ezeket megbízhatóbbnak tartják, mint a hagyományos, számukra már ódivatú marketing- vagy márkaoldalakat. Az influenszerek egyfajta közvetlen stílusban a személyes magánéletükbe is betekintést engedve, dialógusos formában egy magasabb szintű bizalmat tudnak kiépíteni, mint bármely más közösségi média platformon vagy marketinggel az elérhető. Ez az oka annak, hogy az influencereket ma már egyfajta hírességnek, véleményvezérnek tekintik. Sokan követik tevékenységüket és bíznak bennük, és folyamatosan kapcsolatban vannak velük, amely a kapcsolat a barátság hamis 2 érzetét is kelti. A közösségi média marketing és a digitális turizmus jelentősége, az influencerek hatása a követőik utazással kapcsolatos döntéseire érdekes téma, amelyet véleményem szerint tovább lehet tárgyalni. Az Y és a Z generációk hamarosan a két fő generációs kohorsz lesz, amely a legnagyobb vásárlóerővel rendelkezik, ezért a turisztikai ágazat szolgáltatóinak tájékozódniuk kell a döntési szokásaikról, és az influencerek rájuk gyakorolt hatásáról, ha piaci előnyöket akarnak szerezni vagy megtartani. A korábbi egy irányú kommunikációt, mint például tour operátorokon keresztüli kommunikáció, weblap tartalmak, brossúrák, katalógusok, füzetek tradicionális marketing kampányok rádióban, televízióban, újságban, óriásplakátokon vagy a média más felületein felváltotta a digitális marketing a szolgáltató iparban így a turizmusban is. Ennek a marketingnek pedig jelentős része a közösségi médiába tolódott át, ahol a szolgáltatók üzenetei megnyílnak a fogyasztók felé és elindulhat egy dialógus a korábbi egyirányú kommunikáció helyén, hiszen a fogyasztók is kommentálhatják az üzeneteket és igénylik is a közvetlenebb és azonnali kommunikációt és az információk instant elérhetőségét. A közösségi médiában és a digitális térben azonban számos vállalkozás próbálja a termékeit a marketing üzenetek által értékesíteni és a fogyasztók folyamatosan millió és egy marketing üzenettel vannak ’bombázva’ ami megtöri ezt a közvetlen dinamikus kétoldali kommunikációra épülő viszonyt. Éppen ezért nagyon népszerű a szájreklám online formája, a vélemény oldalakon vagy az egyes szolgáltatók tartalmai alatti komment szekciókban is a közösségi médián. Ezek azonban a fogyasztók által generált tartalmak, nem a szolgáltató marketing üzenetei amelyek akár többet is árthatnak, mint használnak, éppen ezért kiváló lehetőség az influenszerekkel való együttműködés, akik mint ’egy a fogyasztók közül” segítségül tudnak lenni egy márka vagy szolgáltató imázsának megtartásához és üzeneteinek eljuttatásához a fogyasztókhoz. Mivel követői bázisuk bízik a hitelességükben, ezért mint egyfajta baráttól fogadják el az ajánlásukat, megalapozva ezzel egy bizalmi viszonyt és egy befogadó és nyílt gondolkodás módot a szolgáltatás vagy termék kipróbálását megelőzően már. Dolgozatomban ezért szeretném bemutatni az influenszerek hatását az online fogyasztók és az utazási iparág egészének döntéshozatali mintázatára. Továbbá szeretném megvizsgálni, hogy milyen lehetőség rejlik azok előtt a szolgáltatók előtt, akik a közösségi média influencerekkel való marketing együttműködés előnyeit választják. Kérdéseim a témában; Milyen mértékben befolyásolják az influencerek az emberek nyaralási döntéseit? Miért vannak hatással az influencerek az utazási döntésekre? Mekkora az influenszer ipar gazdasági ereje? Hogyan vannak jelen az influenszerek az utazási élmény 3 egyes szakaszaiban? Az influencerek milyen módon és hatással vannak a turizmusra marketing szempontból? Milyen hatással van egy-egy turizmus kampányra, projectre az influencerek munkája? Statisztikailag mi az a korosztály, amelyet legjobban érint a travel influencer?
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | influencer, influencer marketing, internetmarketing, Social media, turizmus marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Júl. 15. 11:25 |
Utolsó módosítás: | 2022. Júl. 15. 11:25 |
Actions (login required)
Tétel nézet |