Az influencer marketing szerepe és generációkra gyakorolt hatása a turizmus és a vendéglátás területén

Fodor Boglárka (2022) Az influencer marketing szerepe és generációkra gyakorolt hatása a turizmus és a vendéglátás területén. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Fodor_Boglárka_szakdolgozat.pdf] PDF
Fodor_Boglárka_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Az internet megjelenése megannyi pozitív tulajdonsága mellett felgyorsította a generációk közötti különbségek kiütközését is, ezáltal elengedhetetlen egy vállalkozás sikerességéhez, hogy tisztában legyen a legújabb technológiákkal és módszerekkel. Szakdolgozatom segítséget nyújt ezeknek a vállalkozásoknak, kiváltképp a turizmus és a vendéglátás területén, hogy marketing tevékenységükkel megtalálják a számukra optimális célcsoportot. Véleményem szerint az emberek döntő többsége hajlamos arra, hogy a hozzájuk közel állók javaslatai alapján vásároljanak meg egy terméket vagy vegyenek igénybe egy szolgáltatást. Már jóval az internet vagy akár a marketing technológiák megjelenése előtt is fontos szerepet játszott például egy üzlet forgalmának fellendítésében, hogy pozitív vélemények terjedjenek róla. Ezt a koncepciót használja az úgynevezett WoM (Word Of Mouth) marketing, amelynek célja egy olyan kampány kialakítása, ahol az információ szájról-szájra terjed. Hasonló koncepció alapján épül fel az influencer marketing is, amely külföldön már egy elterjedt reklámozási módszer, viszont Magyarországon még egy olyan kiaknázatlan terület turizmus és vendéglátás szempontjából, amire, ha nagyobb hangsúlyt fektetnénk a belföldi turizmus felélénkítését nagyban elő tudná segíteni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Fekete-Frojimovics Zsófia
Belső
egyetemi docens; Vendéglátás Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói célcsoportok, influencerek, marketingkommunikáció, piaci szegmentáció, turizmus, turizmusmarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 15. 11:25
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 15. 11:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet