A munkaerőpiac változásai egy multinacionális cégen belül

Kiss Szilvia (2022) A munkaerőpiac változásai egy multinacionális cégen belül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Kiss Szilvia_Szakdolgozat.pdf] PDF
Kiss Szilvia_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Május 10..

Download (2MB)
[thumbnail of SKM_C55822051008540.pdf] PDF
SKM_C55822051008540.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (48kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom tárgyát képező munkaerő piaci vizsgálatokat a jelenlegi munkahelyem teszi ki, az a nemzetközileg elismert cég, ahol az egyetemi éveim mellett gyakornokként dolgozom.Célom az, hogy megvizsgáljam a nagy múltú multinacionális vállalaton belül a munkaerő piaci változásokat és mozgásokat az elmúlt 5 évben. Ebben az időben beindult a telephely terjeszkedés, ennek következtében több munkaerőre van szükség, amely a toborzási arány megnövekedését eredményezte, így ezt az 5 évet veszem vizsgálataim során számításba. Célom az, hogy betekintést nyerjek, hogyan alakultak a humán erőforrás menedzsment funkciói a cégen belül: Munkakörtervezés és értékelés, munkaerő tervezés, toborzás, kiválasztás, ösztönzés, fejlesztés, teljesítményértékelés. Elemzés során arra törekszem, hogy megállapítsam, hogy az úgy nevezett Employer Branding kialakítása, mit változtatott a toborzás során. Tanulmányozom azt is, hogy a GDPR mennyiben változtatta meg a cég politikáját. A cég politikájának változásában a Covid-19 járvány időszaka is hozzájárult, így az ez alatti periódusnak változásait is figyelemmel kísérem. A bérstruktúrát, mint legnagyobb ösztönzési rendszert - az inflációhoz és a magyarországi átlagjövedelemhez való igazodását – is elemzem. Ezen felül az inflációs adatokat is megvizsgálom, amellyel egy összképet kaphatók arról, hogy átlagban, mennyiben válik be a munkavállalók számára a cég által kidolgozott politika és motivációs rendszer. Úgy gondolom, hogy a 2017 és a 2021-es év között, igen sok változás történt a gyorsuló technológiai fejlődésnek köszönhetően. A social média szerepe is egyre nagyobb szerepet játszik a cégek fejlődésében, ahol a marketinget jól fel lehet tüntetni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: emberi tőke, humán erőforrás, multinacionális vállalatok, munkaerő toborzás, változások
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 15. 11:25
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 15. 11:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet