Boros Melinda (2022) A cargo-partner raktárlogisztikája. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
A cargo-partner raktárlogisztikája.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakmai gyakorlatomat a cargo-partner cégnél kezdtem meg 2022 január 19-én. Kiváltságos helyzetben voltam, ugyanis több területre is kerestek diákmunkást, így volt választási lehetőségem. Én a raktárlogisztikát pályáztam meg, mert a tanulmányaim során ez a rész fogott meg a legjobban, erről tanultam a legszívesebben. Emiatt kíváncsi voltam, hogy a gyakorlatban hogyan is működhetnek a raktári folyamatok és ezeknek a folyamatoknak az operatív tevékenységei. Dolgozatom első részében bemutatom a cég történetét majd a raktár is bemutatásra kerül. A cargo-partner Magyarországon 40000 négyzetméternyi raktárterülettel rendelkezik. 1000 négyzetméter a reptéren található, ahol a raktározás cross-docking rendszerben működik. A mi épületünkben található raktár 10000 négyzetméter. soros állványrendszerrel működik, 10-12 méter magas, körülbelül 11000 palettahellyel rendelkezik és villástargoncákkal dolgoznak a raktáros munkatársak. Multiuser raktárként funkcionál, tehát egy tető alatt több ügyfél áruját tároljuk. Szakmai gyakorlatom során megismerkedtem a LogSpace rendszerével, ami a vállalat raktármenedzsment rendszere és az AS400 programcsaládon belül található. A LogSpace számos modult tartalmaz a kiváló minőségű készletkezeléshez. A LogSpace különböző logikai beállításokat tud kezelni egy szoftveren belül. Ugyanis, partnerenként az igények eltérőek lehetnek, ez a LogSpace rendszeren belül azonban lekezelhető. A LogSpace főbb részei a következők: · Konfigurációk/törzsadatok: ez a modul az összes operatív tevékenység keretét jelöli. · Aviso/betárolás: ez a modul az áruk átvételének, ellenőrzésének és készletezésének folyamatait mutatja be. · Tárolás: ez a modul a raktáron belüli tevékenységeket reprezentálja, mint például a tárolás, a belső mozgások és a készletváltozások · Kitárolás: ez a modul reprezentálja a kiszállítások, rendelések végrehajtásával kapcsolatos összes folyamatot, mint például a komissiózás, berakodás és a végső kitárolás. Projektmunkámban a betárolás illetve a kitárolás folyamatát mutatom be részletesen. Többféle út is van a betárolás, illetve a kitárolás végrehajtására. A logisztikai ügyintézőknek ismerniük kell a különböző lehetőségeket, így ki tudják választani a legjobb és legmegfelelőbb módot a bejövő küldemények kezeléséhez. Ebben a szakaszban nagyon fontos a hatékonyság. Nem csak a komissiózás, csomagolás, címkézés, raklapok építése, nyújtás-csomagolás és rakodás a logisztikai üzletág rendkívül munkaigényes részei, ezen folyamatok adminisztratív előkészítése és menedzselése is nagy erőfeszítésekkel jár a logisztikában. Ebben a munkafázisban is 100%-os koncentrációra és pontosságra van szükség, ugyanis az esetlegesen bekövetkezett hibák hibás szállításokat, visszaküldési/újraszállítási költségeket, illetve készlethiányt eredményezhetnek. Ezenfelül az ügyfelek bizalmát és a cég jó hírnevét is veszélyeztethetik. Projektmunkám második felében pedig egy nagyszabású projekt folyamatait mutatom be. Szerencsés helyzetben voltam, mert a projekt kezdete előtt kerültem a céghez, így az elejétől kezdve nyomon követhettem. A cargo-partner 2021 évvégén elnyerte a Klebelsberg Központ bizalmát és általa egy projektet, melynek keretén belül, minden a központhoz tartozó kilencedikes diák és pest megyei tanár ingyen laptophoz jutott a könnyebb tanulás és egyszerűbb oktatás céljával. A projekt hivatalosan február 15-től március 31-ig tartott. Így ezen intervallumban minden hétköznap kiszállításra került több ezer laptop. Ezt a projektet a cargo-partner az ügyfelek jó véleményének, a cég jó hírének köszönhetően kapta meg. Maga a projekt magában foglalja a beérkező gépek fogadását, raktározását, iskolákra bontását, felcímkézését, lefotózását, átadás-átvételi szerződés hozzácsatolását (teljes átcsomagolási folyamat), ezen felül a fuvarszervezés és kiszállítás megtervezését is. A hatékony munkavégzés érdekében külön szoftvert kellett fejleszteni egy programozó segítségével, amit itt közösen teszteltünk le. Az előkészületeket, az azonosító címkéket, a sorok működését és a szoftvert is bemutatom dolgozatomban.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | cégtörténet, logisztikai rendszer, logisztikai szolgáltatások, projekt(ek), raktározás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Júl. 15. 11:25 |
Utolsó módosítás: | 2022. Júl. 15. 11:25 |
Actions (login required)
Tétel nézet |