A Tezenis márka megjelenése a social mediaban és hatásai

Lázár Zsófi (2022) A Tezenis márka megjelenése a social mediaban és hatásai. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of A Tezenis márka megjelenése a social mediaban és annak hatásai (2022).pdf] PDF
A Tezenis márka megjelenése a social mediaban és annak hatásai (2022).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A kötelező szakmai gyakorlatomat a Tezenisnél töltöttem. Ez idő alatt volt lehetőségem a gyakorlatban is megtapasztalni, hogy mennyire fontos szerepet tölt be egy ilyen nemzetközi márka életében a különböző social media platformokon való megjelenés és hirdetés. Ez igen nagy hatással volt rám, így a projektmunkámban ezt szeretném bemutatni. A közösségi média, más néven social media már 2002-ben megjelent hazánkban. Ez idő alatt a közösségi platformok és a fogyasztói igények igencsak megváltoztak. Manapság már természetesnek vesszük, hogy egy kattintással rákereshetünk bármire. Online rendelhetünk különböző termékeket, amivel időt spórolhatunk a személyes vásárlással szemben, jelentősen megkönnyíti az életünket, hogy a lakásunkból sem kell kimozdulni ahhoz, hogy megrendelhessünk egy szükséges tárgyat.A vállalatoknál is szintúgy gyökeres változást tapasztalhatunk meg a social media megjelenése óta.  A 21. században nélkülözhetetlen, hogy a közösségi médiát beépítsük a cég marketingstratégiájába. Ezért is tartom fontosnak, hogy beszéljünk róla, hiszen a közösségi média a mindennapi életünk részévé vált. Azonban a vállalatoknak tisztában kell lenniük a social mediaval és ennek helyes használatával, valamint a megfelelő eszközök alkalmazásával, mert csak ezáltal válhatnak sikeressé az online térbenA projektmunkámat a Tezenis márkán keresztül mutatja be a social media megjelenését, valamint annak hatásait a vállalati életre. Nagyon fontosnak tartom ezt a témát a 21. században, hiszen a közösségi média a mindennapjaink részévé vált, nem csak a magánéletben, hanem a vállalati életben is. A Projekmunkám célja, hogy bemutassam részletesen a közösségi média platformokat a vállalaton keresztül.  A szakirodalmi áttekintés után elsősorban a Tezensi bemutatásával indítottam a projektmunkámat.Majd a második fejezetben a vállalat közösségi médiáját mutattam be, amelyet először a social media fogalmának a meghatározásával indítottam. Emellett megfogalmaztam azt is, hogy hogyan építhető be a közösségi média a vállalatok életébe. Fontosnak tartottam meghatározni azt is, hogy kiknek szól a Tezenis marketingkommunikációja a social medián keresztül.A következő részben a Tezenishez hasonló fehérnemű márkákat elemeztem. Azt kutattam, hogy hogyan jelennek meg a social media felületeken. Hogyan kommunikálnak a célközönségeikkel? Mennyire népszerűek a különböző platformokon?  Valamint összehasonlítottam a potenciális vetélytársakat a Tezenissel. A negyedik részben azt vizsgáltam meg, hogy a közösségi média milyen hatást gyakorol a vásárlásainkra, mind online mind személyes vásárlás során. A vásárlók megvesznek egy terméket azért, mert látták a kedvenc infuenszerükön? Vagy, mert sokszor jött velük szembe az adott ruhadarab a reklámok során? Esetleg növeli az önbizalmukat, ha a legtrendibb darabokat viselhetjük?Az ötödik részben arra keresem a választ, hogy milyen előnyei és hátrányai lehetnek e közösségi oldalaknak a vállalat számára. A különböző felületek használata felülprezentáltabbá válik, mint az offline hirdetések? Kevesebb plakátos hirdetéssel találkozhatunk az online reklámok miatt? Hogyan befolyásolják ezek a Tezenist?  Származik valamilyen hátránya a közösségi oldalakon való szerepléséből?  Vagy csupán csak előnyre tesz szert a különböző platformoknak köszönhetően? A hatodik fejezetben be szeretném mutatni, hogy milyen projektekben vettem részt a Tezenisnél töltött időm során, milyen feladatköreim voltak és hogyan éltem meg azokat. A hetedik fejezet tartalmazza az összegzést, amelyben következtetéseket vonok le a social media hatásait tekintve a Tezenis életére. Valamint összefoglalom a személye tapasztalataimat és konklúziót vonok le azzal kapcsolatban, hogy milyen hatással vannak a közösségi média platformok a Tezenisre.  Természetesen ez után egy irodalomjegyzékkel zártam a projektmunkámat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Papp Judit
Belső
Mestertanár; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: 21. század, célcsopor(tok), közösségi média, közösségi oldalak, vállalati elemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 15. 11:24
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 15. 11:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet